عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

آینده بازار به نقدینگی های جدید بستگی دارد

عصر بازار- بازار سرمایه با اجرای برجام و از نیمه دی ماه روزهای پررونق و تاریخی را ثبت کرد که بازدهی قابل توجهی را در یک ماه برای سهامداران به همراه داشت.

آینده بازار به نقدینگی های جدید بستگی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سیدحمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه  با اشاره به اینکه رشد بازار سرمایه ادامه دار خواهد بود، گفت: هرچند بازار سرمایه در برخی روزها وارد فاز اصلاح و استراحت می شود که البته طبیعی است اما رشد بازار ادامه دار خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه برداشته شدن تحریم های بین المللی اتفاق بسیار خوبی برای اقتصاد کشور است، گفت: با توجه این موضوع از این به بعد  روند اقتصادی مناسب خواهد بود، در نتیجه روند بورس تهران نیز به تبع آن صعودی می‌شود، هرچند ممکن است در روزهای آینده قیمت‌ سهام در برخی روزها اصلاح شود یا روند صعودی شاخص کل اندکی استراحت کند.

    وی با اشاره به اینکه اخبار و اطلاعات در بازار سرمایه اثرگذار است، بیان کرد: هر اندازه اخبار مثبت اقتصادی بیشتر باشد و همچنین شرکت‌های ایرانی قراردادهای بیشتری را انعقاد کنند، به طور قطع در روند صعودی بازار سرمایه نیز اثرگذار خواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه یکی از نتایج برجام را ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه دانست و بیان کرد: در حال حاضر ورود سرمایه‌گذاران خارجی در قالب هیات‌های مختلف به بازار سرمایه بیشتر شده و در صورتی که این گروه‌ها به بورس تهران وارد شوند، رشد و رونق پایدار این بازار را شاهد خواهیم بود.

    وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه تحت تاثیر قیمـت‌های جهانی نیز قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر قیمت فلزات و نفت کاهش بسیاری پیدا کرده اما در صورتی که قیمت این مواد افزایش یابد، بازار سرمایه نیز از این افزایش نرخ تاثیر می‌پذیرد.

    میرمعینی در ادامه آینده بازار سرمایه را به ورود میزان نقدینگی به این بازار وابسته دانست و  اظهار کرد: ورود سرمایه های جدید به بازار سهام باعث افزایش حجم و ارزش معاملات و همچنین تثبیت رشد بازار می شود.

    وی درباره اینکه گروهی رشد این روزهای بازار سرمایه را نگران کننده می دانند و معتقدند ممکن است بازار دچار حباب قیمتی شود، تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توان ادعا کرد که در بازار سرمایه حباب وجود دارد یا قیمت‌ها در این بازار بسیار پایین است بلکه قیمت ها در دو سال اخیر به شدت کاهش داشته است و در برخی موارد از ارزش ذاتی آن ها نیز پایین تر است.

    وی با اشاره به صنایع پیشروی بازار سرمایه، اظهار کرد: صنعت خودرو به لحاظ بنیادی در شرایط مناسبی قرار دارد و همچنین انتشار اخبار مجامع خودروسازان و صنایع خودرویی تاثیر زیادی در قیمت سهام این شرکت‌ها گذاشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو