عصر خودرو

امروز انجام می‌شود

دیدار وزرای نفت عربستان و روسیه برای بحث درباره وضعیت بازار نفت

عصر بازار- وزرای نفت روسیه و عربستان قرار است امروز در دوحه قطر با هم دیدار کنند و در باره وضعیت بازار نفت گفت‌وگو کنند.

دیدار وزرای نفت عربستان و روسیه برای بحث درباره وضعیت بازار نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزیر نفت عربستان قصد دارد روز سه شنبه در دوحه با همتای روسی خود درباره وضعیت بازار نفت گفت و گو کند.

    یک منبع آگاه که به دلیل خصوصی بودن این مذاکرات نخواست نامش فاش شود گفت، علی النعیمی، عالی رتبه ترین مقام نفتی بزرگترین صادر کننده نفت جهان در پایتخت قطر با الکساندر نوواک، وزیر نفت روسیه گفت و گو خواهد کرد. این منبع نگفت که دستور کار این نشست که در آن وزیر نفت ونزوئلا نیز حضور خواهد داشت چیست.

    عربستان تاکید کرده که برای کاهش مازاد عرضه جهانی تولید خود را کاهش نخواهد داد، مگر اینکه تولید کنندگان عمده بیرون از اوپک هم در این امر همکاری داشته باشند. در عین حال نوواک گفته، اگر تولید کنندگان دیگر هم همکاری کنند، وی ممکن است کاهش تولید را مد نظر قرار دهد.

    ایگور سچگین، مدیرعامل شرکت زرنفت، بزرگترین شرکت نفتی روسیه هفته گذشته ضمن ابراز تردید درباره اقدام هدفمند برای کاهش تولید گفته بود وی از بازارهای سنتی دفاع می کند.

    با این حال، افت قیمت نفت به زیر 30 دلار در سال جاری میلادی، اقتصادهای وابسته به نفت را بیش از پیش تحت فشار قرار داده و این احتمال تقویت شده که ممکن است فرصتی برای بحث درباره توافق بین دو تولید کننده بزرگ نفت جهان فراهم شده باشد.

    آمریتا سن، تحلیلگر ارشد نفتی در موسسه انرژی اسپکتس در لندن گفت: «گفت و گوهای پشت پرده که با پادرمیانی قطر در حال انجام است، مدتی است که در جریان است... هنوز در روزهای اولیه این فرآیند قرار داریم و هنوز درباره هیچ مسئله قطعی ای توافق نشده است. اما این حس در حال تقویت شدن است که این کشورها ممکن است انعطاف پذیرتر شده باشند، هرچند که ریاض اصرار خواهد کرد که همه تولید کنندگان باید در کاهش تولید مشارکت کنند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها