عصر خودرو

سکه از کانال میلیونی پایین آمد

قطع نوار کاهش دلار

عصر بازار- دوشنبه، دلار با تغییر مسیر حرکت خود به مرز ۳ هزار و ۵۰۰ تومان نزدیک شد تا دو دیدگاه متفاوت درباره آینده شاخص بازار ارز شکل بگیرد.

قطع نوار کاهش دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در سومین روز هفته، شاخص ارزی اولین افزایش خود در 6 روز گذشته را ثبت کرد و با 25 تومان رشد به قیمت 3 هزار و 490 تومان رسید. به گفته فعالان، متوقف شدن روند کاهشی نرخ حواله درهم، تحرکات و خریدهای معامله‌گران آتی و مقاومت بازیگران ارزی در برابر کاهش دلار به زیر سطح 3 هزار و 450 تومان، از عواملی بودند که به رشد قیمت کمک کردند. با وجود نزدیک شدن دلار به مرز 3 هزار و 500 تومان، در ارتباط با ادامه روند قیمتی آن در بازار ارز توافقی وجود ندارد. برخی از معامله‌گران اعتقاد دارند رشد سومین روز هفته، تنها یک اصلاح قیمتی بوده است، حال آنکه گروه دیگر این افزایش را ناشی از بازگشت قیمت از کف دانسته‌اند.

    به این ترتیب، گروه اول باور دارند که قیمت دلار پس از اصلاح روز دوشنبه در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت؛ در مقابل، گروه دوم معتقدند دلار حرکت خود از کف قیمت را آغاز کرده و افزایش آن در روزهای آینده ادامه پیدا خواهد کرد. برخلاف افزایش دلار، روز دوشنبه سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 15 هزار تومان کاهش به قیمت 986 هزار تومان رسید تا پس از 2 روز از کانال میلیونی پایین بیاید. عامل اصلی کاهش سکه، افت قیمت اونس در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی تا ساعت 3 بعدازظهر تا قیمت 1210 دلار پایین آمده بود. در سومین روز هفته، دلار معاملات خود را با کاهش قیمت آغاز کرد، با این حال، در ادامه روز مسیر قیمت خود را عوض کرد و راه افزایشی را در پیش گرفت.

    روز دوشنبه، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 462 تومان آغاز کرد که کاهشی 3 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه داشت. در ادامه روز شاخص ارزی از این نقطه بلند شد و تا ساعت 2 بعدازظهر تا قیمت 3 هزار و 495 تومان نیز بالا رفت. اما دلار در این قیمت نیز آرام نگرفت و در نهایت، ساعت 3 بعدازظهر با قیمت 3 هزار و 490 تومان به کار خود پایان داد. این قیمت 25 تومان بالاتر از نرخ بسته شده روز یکشنبه بود. برخی حاضران در بازار اعتقاد داشتند که افزایش روز دوشنبه به دلیل افزایش خریدهای ارزی معامله‌گران در کف قیمت بازار بوده است.

    به گفته آنها، زمانی که قیمت در ساعات انتهایی روز یکشنبه به مرز 3 هزار و 450 تومان نزدیک‌‌تر شد، خریدهای ارزی شماری از معامله‌گران بالا رفت. در توجیه این اتفاق، برخی از فعالان بازار عنوان کرده‌اند که این عده احساس کرده بودند دلار به کف قیمتی خود رسیده است. با این حال، گروه دیگری معتقدند رشد روز دوشنبه تنها یک اصلاح قیمتی بوده است و دلار به مسیر کاهشی خود بازخواهد گشت. این عده باور دارند که بازار به یکباره تمام مسیر کاهشی خود را طی نخواهد کرد، بلکه در مسیر نزولی خود، تنفس‌های افزایشی نیز خواهد داشت. به این ترتیب، این گروه همچنان نسبت به آینده دلار دارای دیدگاه کاهشی هستند، حال آنکه گروه اول، دیدگاه افزایشی دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها