عصر خودرو

حفظ امنیت شغلی مهم‌ترین خواسته کارگران

عصر بازار- یک فعال کارگری توجه به معیشت و حفظ امنیت شغلی و شفاف سازی قراردادهای کار را مهم‌ترین دغدغه و خواسته جامعه کارگری در هفته کارگر عنوان کرد.

حفظ امنیت شغلی مهم‌ترین خواسته کارگران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، عبداله مختاری با تبریک هفته کارگر به کارگران سراسرکشور گفت: معیشت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری در سالهای اخیر بوده است تا در سایه حقوق و دستمزدی که دریافت می‌کنند از حداقل‌های زنگی برخوردار شده و بتوانند امرار معاش کنند.

    دستمزد هزینه های زندگی کارگران را پوشش دهد

    وی ادامه داد: مطابق ماده 41 قانون کار دستمزد باید بر اساس نرخ تورم و هزینه سبد معیشت خانوار تعیین شود تا هم معیشت کارگران به سطح تورم نزدیک شود وهم دستمزد، هزینه های زندگی آنها را پوشش دهد ولی حقوقی که امسال برای کارگران مصوب شد آنطور که باید از این دو مولفه تبعیت نکرد.

    شفاف سازی قراردادهای کار و حفظ امنیت شغلی

    این فعال کارگری درعین حال حفظ امنیت شغلی را از مهمترین مطالبات جامعه کارگری برشمرد و با تاکید بر بهسازی و شفاف سازی تبصره دو ماده 7 قانون کار گفت: سالهای سال است که کارگران در کارهای با ماهیت دائم و مستمر مشغول کارند ولی قراردادهای آنها موقت بسته می شود؛ وقتی ماندن کارگر در یک کار مخصوصا که آن کار سخت و زیان آور باشد، استمرار دارد دیگر نباید با او قرارداد موقت بسته شود.

    مختاری افزود: انتظار داریم در هفته کارگر این موضوع شفاف سازی و اعلام شود تا کارگر بداند وقتی در کاری ورود کرد که ماهیت دائم و مستمر دارد قراردادش دائمی محسوب می شود.

    فراهم کردن شرایط کار و تولید برای کارگران

    این فعال حوزه کار در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به نام "جهش تولید" گفت: نامگذاری امسال پیامی دارد و آن پیام، تعهد و مسئولیت کارفرما در قبال کارگران و انگیزه و روحیه تلاش کارگران در تولید است. اگر کارفرمایان شرایط کار و تولید را برای کارگران مهیا کنند و دغدغه‌های آنها را کاهش دهند کارگران هم با انگیزه و روحیه مضاعف به کار و تولید می پردازند و در سایه همراهی و احساس مسئولیت دو طرف، توسعه بازار کار، رونق تولید و رشد و پویایی اقتصاد اتفاق می افتد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو