عصر خودرو

لیستی از عرضه اولیه‌های جدید بورسی

«شستا»های دیگری در راه هستند

عصر بازار- ایمیدرو و ایدرو به عنوان دو مجموعه بزرگ وابسته به وزارت صمت، عرضه اولیه کارگزاری‌ها، دو شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین و سرمایه‌گذاری عمومی تامین، ۱۶ شرکت زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، ۱۰ شرکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، همه این‌ها در لیست انتظار عرضه اولیه بازار سهام هستند.

«شستا»های دیگری در راه هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، ایمیدرو و ایدرو به عنوان دو مجموعه بزرگ وابسته به وزارت صمت، عرضه اولیه کارگزاری‌ها، دو شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین و سرمایه‌گذاری عمومی تامین، 16 شرکت زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، 10 شرکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، همه این‌ها در لیست انتظار عرضه اولیه بازار سهام هستند.

    درباره عرضه اولیه ایمیدرو و ایدرو هرچند ابتدا رئیس سازمان خصوصی‌سازی از پذیرش آنها در بورس تا اواسط اردیبهشت ماه خبر داده بود اما بعد زمان این اتفاق مهم را نیمه نخست امسال اعلام کرد.

    درباره عرضه اولیه کارگزاری‌ها، وحید حسن‌پور، مدیرعامل کارگزاری صباتامین، عرضه اولیه سهام این کارگزاری و سایر کارگزاری‌هایی را که درخواست عرضه سهام‌شان را در بورس دادند، منوط به رفع موانع و محدودیت‌های قانونی در سطح شورای عالی بورس دانست و گفت: تا زمانی که دستورالعمل محدودیت خرید و فروش سهام کارگزاری‌ها در بورس، اصلاح نشود، نه‌تنها صباتامین بلکه سایر کارگزاری‌ها نیز نمی‌توانند سهام‌شان را در بازار سهام عرضه کنند.

    وی افزود: کارگزاری صباتامین از شش ماه پیش درخواست عرضه سهام را به‌همراه امیدنامه و سایر مدارک، به شرکت فرابورس ارایه داده است اما با توجه به محدودیت‌های قانونی، دستورالعمل مذکور باید در سطح شورای عالی بورس بررسی و اصلاح شود.

    اما اول اردیبهشت ماه امسال، مدیرعامل تامین سرمایه امین از بورسی شدن تامین سرمایه امین خبر داد و تاکید کرد که به زودی دو شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین و سرمایه‌گذاری عمومی تامین را نیز راهی بازار سهام خواهیم کرد.

    فردای این روز، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اکنون32 شرکت بنیاد مستضعفان در بورس فعال هستند که دو شرکت جنرال مکانیک و دوده صنعتی فام، در سال 98 عرضه شد و هم اکنون 16 شرکت دیگر هم در حال پذیرش برای عرضه سهامشان در بورس هستند.

    فردای آن، یعنی سوم اردیبهشت ماه هم رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: نزدیک به 10 شرکت جدید ستاد در صف ورود به بورس هستند.

    در همین حال، پس از عرضه اولیه شستا و اعلام عرضه اولیه مجموعه‌های وابسته به نهادهایی بزرگی مثل بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، این بار نوبت به صندوق ذخیره فرهنگیان رسیده که مدیر عامل آن از عرضه اولیه زیرمجموعه‌های این صندوق خبر داده است.

    در این مورد مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرده است که عرضه اولیه زیرمجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس و فرابورس انجام خواهد شد.

    آیا این لیست عرضه اولیه‌های بورسی کوچکتر خواهد شد و این وعده‌ها محقق می‌شوند؟

    برچسب ها