عصر خودرو

هزینه سالانه یک خانوار شهری چقدر است؟

عصر بازار- تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی حاکی از هزینه ۳۲.۸ میلیارد تومانی خانوارهای شهری در سال گذشته است.

هزینه سالانه یک خانوار شهری چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در سال گذشته متوسط هزینه خانوارهای شهری به 32 میلیون و 873 هزار تومان رسیده که حدود 31 درصد در مقایسه با سال 1392 افزایش دارد. در مجموع هزینه ها از حدود 18 تا 37 درصد افزایش داشته است.

    بنابر آمارهای منتشره از بانک مرکزی از سال 1389 تا پایان سال گذشته، متوسط هزینه‌های خانوارهای شهری از 14.1 به 32.8 میلیون تومان رسیده که حاکی از دو برابر شدن هزینه آنهاست.

    بیشترین هزینه خانواده‌های ایرانی مربوط به گروه" مسکن،آب، برق، گاز و سایر سوخت ها" است که حدود 10 میلیون تومان از کل هزینه سالانه را در بر گرفته است. هزینه های این بخش در سال 1393بیش از 36 درصد نسبت به سال 1392 افزایش یافته است. خوراکی ها و آشامیدنی ها نیز بیش از 8 میلیون تومان در سال گذشته برای خانوارها هزینه داشته و با رشد 31.5 درصدی همراه بوده است.

    به طور متوسط 1.1 میلیون تومان از هزینه خانوارها در سال قبل به دخانیات اختصاص داشته که البته هزینه بخش بیش از 36 درصد بیشتر شده است. همچنین بهداشت و درمان حدود 1.9 میلیون تومان برای خانواده ها هزینه داشته که این رقم هم در فاصله 1392 تا 1393 بیش از 35 درصد بیشتر شده است.

    متوسط هزینه خانوارها در سال 93

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها