عصر خودرو

مدیر معدن چادرملو اردکان خبر داد:

بهره‌برداری از دیسپاچینگ چادرملو

عصر بازار- مدیر معدن سنگ آهن چادرملو گفت: به منظور افزایش راندمان نظارت و عملیات استخراج سنگ‌آهن در معدن چادرملو، سامانه هوشمند راهبری ماشین‌آلات عملیاتی(دیسپاچینگ) در این مجتمع معدنی و صنعتی راه‌اندازی شد.

بهره‌برداری از دیسپاچینگ چادرملو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، غلامرضا صحرایی تصریح کرد: امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته جهان، سیستم‌های ناوبری تجهیزات به عنوان ابزاری قدرتمند جهت نظارت، ردیابی و مدیریت ناوگان تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند و این گونه سیستم‌ها با نمایش موقعیت و عملکرد تجهیزات لحظه به لحظه روی نقشه رقومی در مرکز کنترل، ردیابی و اطلاعات آن پردازش می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قسمت عمده‌ای از تصمیمات اخذ شده توسط مدیران اجرایی به نوعی به اطلاعات مکانی و توصیفی ناوگان تجهیزات مرتبط است لذا طراحی و اجرای سیستم مدرن جهت نمایش و کنترل این وسایل به منظور تصمیم‌گیری سریع و برنامه‌ریزی مدون ضروری است. با نصب و راه اندازی این سیستم، راندمان ایمنی، پنج تا پانزده درصد، افزایش و هزینه‌های عملیاتی نیز به همین میزان کاهش می‌یابد.

    وی از دیگر مزایای نصب و راه‌اندازی سامانه هوشمند راهبری ناوگان عملیات معدن را کنترل آنلاین و لحظه‌ای ناوگان تجهیزات، حفظ سابقه مسیر و وضعیت تجهیزات و ثبت گزارشات مورد نیاز، محاسبه گزارشات مختلف میزان کارکرد و عملکرد تجهیزات مانند مدت زمان روشن، خاموش، حرکت، توقف و مسافت طی ‌شده، کنترل ورود و خروج به محدوده‌های قابل تعریف و محاسبه کارکرد نسبت به محدوده، گزارش عملکرد و آنالیز رفتاری اپراتور، ارتباط دو طرفه مرکز مدیریت ناوگان با تجهیزات ناوگان، امکان اعمال برنامه نگهداری و تعمیرات بر روی ناوگان تجهیزات و داده‌ کاوی، بهینه‌سازی و توزیع هوشمند ناوگان، ذکر کرد.

    صحرایی یادآور شد: تمام عملیات برنامه‌نویسی و نصب تجهیزات سخت افزاری این سامانه هوشمند توسط یک شرکت داخلی و گروهی از جوانان خلاق و نوآور ایرانی انجام شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو