عصر خودرو

رشد دارایی خارجی بانک‌ها متوقف شد

عصر بازار- رشد دارایی‌های خارجی بانک‌ها در پایان سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره قبل به شدت کاهش یافت. ورود چند بانک و موسسه به پوشش آماری بانک مرکزی رشد بیش از ۱۲۰ درصدی را برای سال ۱۳۹۲ رقم زده بود که در دوره بعد اثر آن خنثی شده و هیچ رشدی به همراه نداشته است.

رشد دارایی خارجی بانک‌ها متوقف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی آخرین تحولات اقتصادی سال گذشته را اعلام کرد. بر این اساس تغییر دارایی‌ها و بدهی‌های شبکه بانکی حاکی از تراز شدن مجموعه آنها در 2077 هزار و 214 میلیارد تومان است.

    این در حالی است که دارایی خارجی بانکها در پایان سال گذشته به 503 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل از آن 0.4 درصد کاهش دارد.

    دارایی خارجی بانکها از سال 1389 تا پایان سال 1393 ، حدود 340 هزار میلیارد تومان افزایش دارد. این بخش از ترازنامه شبکه بانکی از 168 هزار میلیارد تومان به 503.5 هزار میلیارد رسیده است.

    دارایی خارجی شبکه بانکی در چند سال اخیر نوسان قابل توجهی دارد به طوری که از 227 هزار میلیارد تومان در سال 1391 با بالغ بر 122درصد رشد به 505 هزار میلیارد تومان در سال 1392 افزایش می یابد، ولی این رشد در فاصله سال 1392 تا 1393 متوقف شد. به طوری که از 505 هزار میلیارد با کاهش اندکی به 503 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    این در حالی است که بنابر آنچه بانک مرکزی درباره دلیل درصد بالای تغییر سال 1392 نسبت به سالهای قبل و بعد توضیح داده است ، در این سال، آمار شش بانک ایران زمین، قرض الحسنه رسالت، خاورمیانه، بین الملل کیش، ایران و ونزوئلا، قوامین و چهار موسسه اعتباری پیشگامان آتی، صالحین، عسکریه و کوثر نیز به آمارهای پولی و بانکی کشور اضافه شده است. در عین حال که بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز از اسفند 1392 از شمول بانکهای تخصصی خارج و به طبق بانکهای غیردولتی اضافه شده که موجبات رشد قابل توجه را فراهم آورده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها