عصر خودرو

دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی در ۲۸و۲۹ بهمن ماه برگزار می شود

عصر بازار- فعالان بازار سرمایه پایان هفته جاری شاهد برگزاری دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی در دانشگاه الزهراء خواهند بود.

دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی در ۲۸و۲۹ بهمن ماه برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، سید محمد هاشمی نژاد، مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران و معاون اجرایی همایش ملی حاکمیت شرکتی، ضمن بیان این مطلب گفت:در شاخص ­های بین المللی از جمله شاخص انجام کسب و کار یا شاخص رقابت پذیری، همواره به توسعه حاکمیت شرکتی در بهبود فضای کسب و کار توجه می ­شود چرا که بهبود جایگاه در این شاخص­ ها از طریق بهتر شدن شرایط حاکمیت شرکتی امکان پذیر و وجود آن برای جذب سرمایه ­گذاران خارجی ضروری است.

    مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری بورس تهران افزود: از این رو با توجه به تأکید دولتمردان بر گسترش بازار سرمایه و نقش آن در تأمین مالی، پیاده سازی علمی و دقیق سازوکارهای حاکمیت شرکتی در شرکت­ها امری ضروری است تا علاوه بر جذب سرمایه­ گذاران داخلی بتوانیم اعتماد سرمایه­ گذاران خارجی را نیز جلب کنیم.

    وی افزود: برگزاری دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی در بهمن ماه سال جاری و همزمانی آن با پایان تحریم های بین المللی و بازگشت امید به حضور بیشتر سرمایه گذاران در بازارهای مالی و سرمایه ای، فرصتی معتنم است تا ضمن ارزیابی راهکارهای توسعه حاکمیت شرکتی و بهبود فضای کسب و کار در کشور، فرایند رسیدن به شاخص های بین المللی حاکمیت شرکتی را با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و مدیران اجرایی کشور، مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهیم.

    هاشمی نژاد هدف از اعمال حاکمیت شرکتی را اعمال اصولی دانست که توازن مناسبی بین آزادی عمل مدیریت و رعایت منافع ذینفعان مختلف برقرار می کند و در این خصوص افزود: حاکمیت شرکتی را می­توان به صورت ساختاری منسجم از روابط در نظر گرفت که میان سهامداران،  مدیران،  ذینفعان و ناظران برای تضمین منافع کلیه مالکان و ذینفعان ایجاد می­شود و با اهداف دستیابی به نظام و فرهنگ صحیح پاسخگویی، شفافیت در ارائه اطلاعات و گزارشگری مناسب، رعایت عدالت و انصاف و رعایت حقوق ذی نفعان استقرار می­ یابد.

    به عقیده وی پاسخگویی و شفافیت، برای توسعه و پیشرفت اقتصاد ضروری است، چرا که باعث بهبود تخصیص منابع می­گردد و مستقیماً با کارایی و رشد اقتصادی سروکار دارد.

    اهداف برگزاری همایش حاکمیت شرکتی

    معاون اجرایی دومین همایش حاکمیت شرکتی در ادامه با بیان اینکه در طول چند سال گذشته با تأکید بر نقش حسابرسی داخلی در شرکت­ها و نقش کمیته­ های حسابرسی، شفافیت اطلاعاتی شرکت­ ها بیشتر شده است، اظهار داشت: یکی از مواردی که در حال حاضر باید در کشورمان به آن توجه کنیم مدیریت ریسک است که نقش کم رنگی در شرکتها دارد و مدیران در این زمینه نیاز به آموزش­های فراوان دارند از این رو با توجه به این نیاز و با عنایت به اهمیت این موضوع و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ، شرکت بورس اوراق بهادار تهران نسبت به برگزاری همایشی با عنوان دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی  طیروزهای 27 و 28 بهمن ماه سال 1394 اقدام کرد.

    وی با مرور فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری این همایش گفت: خرداد ماه سال جاری شورای سیاستگذاری همایش حاکمیت شرکتی تشکیل و در این راستا دانشگاه الزهرا به عنوان دبیرخانه همایش انتخاب و زمان برگزاری آن نیز بهمن ماه تعیین شد. در همین راستا طی ماه های گذشته سایت همایش با هدف اطلاع رسانی افراد راه اندازی شده و همچنین با ارسال پوسترهای همایش به دانشگاه های سراسر کشور، آگاهی بخشی لازم برای افراد از برگزاری همایش صورت گرفت.

    محورهای همایش

    هاشمی نژاد با اشاره به آغاز انجام مقدمات برگزاری این همایش از 8 ماه قبل و تلاش های فراوانی که برای برگزاری هر چه بهتر آن صورت گرفته است گفت: با توجه به اهداف تعیین شده برای این همایش، در جریان آن به مسائلی همچون معرفی حاکمیت شرکتی و تبیین اهمیت و نقش آن در توسعه اقتصادی، ایجاد تحول در نظام مدیریتی سازمان‌ها، تقویت و توسعه روابط سرمایه‌گذاران، اعضای هیئت‌مدیره و سایر ذینفعان، بهبود فضای کسب و کار کشور از دید سرمایه‌گذاران خارجی و نهادهای بین‌المللی، افزایش سهم تامین مالی شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه، ،ارتقای جایگاه بازارسرمایه در تأمین مالی شرکت‌ها با رعایت اصول حاکمیت شرکتی، پرداخته می شود.

    هاشمی نژاد، افزایش توانمندی کارشناسان، مشاوران، مدیران و اعضای هیأت مدیره هلدینگ ها و شرکت‌ها، هم اندیشی دانشگاه و صنعت، اطلاع از آخرین یافته ها و تجارب برتر، ایجاد نگرش مثبت در حوزه حاکمیت شرکتی و اعتلای اثربخشی سازمان ها را از جمله نتایج برگزاری این همایش ذکر کرد.

    ویژگی های همایش و مشارکت کنندگان

    معاون همایش ملی حاکمیت شرکتی، حضور و ارائه مقاله و سخنرانی توسط اندیشمندان و نظریه پردازان داخلی، اعلان عمومی و انتخاب مقالات برتر براساس داوری و انتخاب کمیته علمی، مشارکت اندیشمندان در داوری و گزینش مقالات، برگزاری کارگاه­ های آموزشی در دو موضوع مسئولیت اجتماعی و ارزیابی هیئت مدیره در روز دوم برگزاری همایش را به عنوان ویژگی­ های متمایز همایش نام برد و افزود: کسب حمایت سیاستمداران، دولتمردان، قانون گذاران، نهادهای نظارتی و سازمان های دست‌اندکار، حضور و مشارکت سازمان های اصلی و اثرگذار ، مشارکت انجمن های صنفی و علمی همچون جامعه حسابداران رسمی ایران، انجمن حسابداران خبره ایران، انجمن حسابداری ایران و انجمن حسابرسان داخلی، برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب، مجلات و خدمات مشاوران مدیریت و مدیریت مالی، اعطای گواهینامه توسط دانشگاه الزهراء به شرکت کنندگان، چاپ مقاله های برتر همایش در مجله های علمی - پژوهشی دانشگاه الزهراء (س) و تدارک بسته ویژه همایش که بخشی از نیازهای توسعه ای شرکت کنندگان را تأمین می کند، از اقدامات انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر این همایش است.

    مخاطبان همایش

    هاشمی نژاد در ادامه به حمایت قابل توجه شرکت ها ، نهادهای و انجمن های حرفه ای برای حمایت مالی و معنوی از این همایش اشاره نمود و افزود: مخاطبان اصلی این همایش دانشجویان،‌ اعضا هیئت علمی، اعضای انجمن های حرفه ای، مدیران ارشد شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس هستند ضمن اینکه دیگر افراد متقاضی حضور در این همایش نیز می توانند در سایت همایش به آدرس www.ircgnc.ir ثبت نام نموده و حضور خود در همایش را اعلام نمایند.

    هاشمی نژاد با بیان این که تا اکنون استقبال خوبی از همایش صورت گرفته و انتظار می رود با نزدیک شدن به روز برگزاری ، این روند تشدید شود، در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای این همایش گفت: در روز نخست همایش، مراسم افتتاحیه با حضور مدیران بازار سرمایه و سخنرانان کلیدی از ساعت 8 الی 16 برگزار و در روز دوم ارائه مقالات و برگزاری پنل و کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

    وی در پایان در خصوص نحوه ارائه مقالات نیز گفت: در زمان برگزاری همایش، چکیده مقالات در بسته های الکترونیکی در اختیار حاضرین قرار گرفته و پس از برگزاری همایش نیز مجموعه مقالات ارائه شده در قالب کتاب منتشر شده و در دسترس همگان قرار می گیرد.

    گفتنی است دومین همایش ملی حاکمیت شرکتی طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، 28 و 29 بهمن 1394، به همت دانشگاه الزهرا(س)، بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، در دانشگاه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو