عصر خودرو

آماتورها محتاط باشند

قدرت صعودی شاخص بورس تعدیل خواهد شد

عصر بازار- یک تحلیلگر بازار سرمایه معتقداست : شاخص بورس قطعا از بابت هیجانات و قدرت صعودی مانند گذشته نخواهد شد و بازار سهام منطقی‌تر پیش خواهد رفت اما در این میان نوسانگیرانی که آماتور و غیر حرفه‌ای هستند باید رعایت کنند و محتاط باشند.

قدرت صعودی شاخص بورس تعدیل خواهد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مازیار فتحی اظهار کرد: روند اصلاح در شاخص بورس از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و به نظر می‌رسد استراحت لازم برای شاخص انجام شد. در حال حاضر فشار تقاضا زیاد است و سهامداران روند شاخص بورس را صعودی می‌پندارند.

    او افزود: در حال حاضر با اصلاح و منفی شدن در گروه‌های لیدر به خصوص گروه خودرویی و بانکی‌ شاهد فشار عرضه هستیم به این دلیل که هنوز ترس در بازار وجود دارد از بابت ریزش‌های گذشته. کسانی که عرضه می‌کنند شناسایی سود دارند قدرت ریسک کمتری دارند.

    این فعال بازار سهام خاطر نشان کرد: در مجموع همچنان روند شاخص بورس صعودی خواهد بود. احتمال دارد اصلاح بازار بعد از چهار روز تمام شده باشد و بازار سهام به مدار صعودی خود برگردد اما شاخص بورس قطعا از بابت هیجانات و قدرت صعودی مانند گذشته نخواهد شد و بازار سهام منطقی‌تر پیش خواهد رفت.

    فتحی تصریح کرد: اصلاح قیمتی در این چند روز اخیر سیگنالی بود مبنی بر آنکه تمام فعالان بازار به خصوص کسانی که نقدینگی را تازه وارد بازار کردند بدانند منطق بازار سهام بر مبنای رشد هزار واحد در روز نخواهد بود. به نظر می‌رسد اصلاح در بازار تلنگر خوبی به افراد آماتور زده است.

    او در خصوص پیش‌بینی خود از وضعیت بازار سرمایه در هفته آینده بیان کرد: بازار سرمایه نوسانات زیادی خواهد داشت و به مرور زمان شرکت‌های بسیاری وارد بحث افزایش سرمایه می‌شوند و شرکت در افزایش سرمایه برای برخی‌ها جذاب است و برای برخی دیگر جذاب نخواهد بود.

    این تحلیلگر بازار سهام اظهار کرد: اما روند کل بازار سهام قطعا صعودی خواهد بود اگر بخواهیم دید وسیع‌تری داشته باشیم روند بورس صعودی است اما روند صعودی که به علت عرضه و تقاضای بسیار زیاد، با نوسانات زیادی همراه خواهد بود.

    فتحی  تاکید کرد: بازار سهام می‌تواند به دلیل نوسانات زیادی که دارد برای نوسانگیران حرفه‌ای جذاب باشد از طرفی دیگر می‌تواند برای کسانی که دید میان مدتی دارند و با توجه تحلیل‌های بنیادی و پتانسیل‌هایی که در صنایع وجود دارد نیز جذاب باشد. اما در این میان نوسان گیرانی که آماتور و غیر حرفه‌ای هستند باید رعایت کنند و محتاط باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها