عصر خودرو

رویترز خبر داد:

سرمایه گذاری ایران در پالایشگاه‌های برزیلی

عصر بازار- این دو پالایشگاه که توسط شرکت دولتی پتروبراس برزیل برای پالایش نفت با سولفور پایین طراحی شده‌اند، به دلیل مشکلات تأمین سرمایه و همچنین کاهش قیمت نفت دچار مشکلاتی هستند و با توجه به تمایل ایران به صدور نفت خام به برزیل و پالایش و فروش آن در این کشور، می‌توانند بستر مناسبی برای همکاری دو کشور در این حوزه باشند.

سرمایه گذاری ایران در پالایشگاه‌های برزیلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، ایران و برزیل مشغول مذاکره برای سرمایه گذاری طرف ایرانی در دو پالایشگاه نفت در کشور برزیل هستند.

    این دو پالایشگاه که توسط شرکت دولتی پتروبراس برزیل برای پالایش نفت با سولفور پایین طراحی شده‌اند، به دلیل مشکلات تأمین سرمایه و همچنین کاهش قیمت نفت دچار مشکلاتی هستند و با توجه به تمایل ایران به صدور نفت خام به برزیل و پالایش و فروش آن در این کشور، می‌توانند بستر مناسبی برای همکاری دو کشور در این حوزه باشند.

    یک منبع آگاه در دولت برزیل ضمن بیان مطالب فوق به رویترز گفت: گفت‌وگو‌ها هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد و راه درازی برای به نتیجه رسیدن آن‌ها در پیش است.

    با توجه به بدهی 130 میلیارد دلاری شرکت پتروبراس، گفته می‌شود این شرکت قصد دارد 15 میلیارد دلار از دارایی‌های خود را در سال جاری میلادی واگذار نماید و در همین چارچوب در جستجوی شرکای سرمایه گذار در حوزه پالایش نفت خام است.

    پیش از این نیز وزیر معادن و انرژی برزیل از در جریان بودن گفتگو بین طرفین در این مورد سخن گفته اما به جزئیات بیشتر اشاره نکرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها