عصر خودرو

در ادامه سفر یک‌روزه صورت گرفت؛

بازدید خبرنگاران از ۴ طرح جوارمعدنی سنگ آهن بافق

عصر بازار- خبرنگاران استان یزد امروز در ادامه سفر یک‌روزه خود به شهرستان بافق، از طرح‌های جوارمعدنی سنگ آهن بافق بازدید کردند.

بازدید خبرنگاران از ۴ طرح جوارمعدنی سنگ آهن بافق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، خبرنگاران مرکز استان یزد که از صبح امروز به دعوت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به شهرستان بافق سفر کرده‌اند، از صبح تا بعدازظهر از پروژه‌های مختلفی از جمله معدن سه‌چاهون، معدن چغارت، کوبینگ خشک، پارک وحشی بافقی، مخزن 40 هزار مترمکعبی ذخیره آب، راه آهن سنگ آهن و ... بازدید کردند.

    پس از بازدید از این طرح‌ها، خبرنگاران همچنین از طرح‌های جوارمعدنی شرکت سنگ آهن مرکز بافق نظیر کارخانه فرآوری، گندله‌سازی سه‌چاهون، آگلومراسیون، فولاد کسری بافق و ... نیز بازدید کردند.

    کارخانه فرآوری که خط آن به تازگی اصلاح و توسعه یافته است، از جمله پروژه‌های بازدید شده در این سفر بود.

    ایرج آقاجانی در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت این واحد جوارمعدنی عنوان کرد: در این خط، ناخالصی‌های سنگ آهن گرفته و عیار کنسانتره را به حد مجاز می‌رساند و خوراک اصلی با مشخصاتی که شرکت‌های فولاد نیاز دارند را تولید می‌کند.

    ایرج آقاجانی بیان کرد: این خط پیش‌نیاز کارخانه گندله‌سازی است و فعالیت آن از دو هفته پیش آغاز شده است.

    وی تاکید کرد: ظرفیت تولید باید در این کارخانه 3 میلیون و 25 هزار تن باشد اما با تجهیزات به‌روزرسانی شده و برنامه سنگ‌آهن، این میزان حداقل به بالای 4 میلیون تن می‌رسد.

    مدیر پروژه گندله‌سازی سازی سه‌چاهون نیز در مورد این واحد جوار معدنی اظهار داشت: این واحد ظرفیت تولید سالانه 5 ملیون تن گندله را داراست.

    بهروز شفیع، میزان پیشرفت این پروژه را 26 درصد اعلام کرد و افزود: این پروژه برای تکمیل و بازسازی به 157 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد.

    وی عنوان کرد: زمان پروژه 36 ماه است و منابع مورد نیاز آن 15 درصد از منابع داخلی و 85 درصد از منابع خارجی تامین می‌شود که پیگیری تخصیص منابع خارجی آن هم‌اکنون در دست انجام است.

    شفیع خاطرنشان کرد: این پروژه به طور مستقیم برای 700 نفر و به طور غیرمستقیم برای هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی کرده است.

    مدیر کارخانه آگلومراسیون نیز با بیان اینکه کار احداث این کارخانه از سال 85 آغاز شده است، اظهار داشت: امسال تولید ما به 80 هزار تن رسیده که تولیدات این کارخانه، خوراک اولیه ذوب کوره بلند است.

    امیر مهری افزود: ظرفیت کارخانه 850 هزار تن است که می‌توان در آینده‌ای نزدیک این ظرفیت را به هزار تن رساند.

    وی، هزینه ساخت کارخانه را 150 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر در این کارخانه 420 نفر مشغول به کار هستند.

    مدیر پروژه فولاد کسری بافق نیز با اشاره به فعالیت این کارخانه از حدود یک سال پیش اظهار داشت: این کارخانه در فضایی به وسعت 140 هزار هکتار احداث می‌شود و در حال حاضر عملیات حصارکشی، برق، آب، دو هکتار فضای سبز و ... انجام شده است.

    رحمان مظفری بیان کرد: قیمت برنده مناقصه 4.5 میلیون یورو از کشور چین بود که با شراکت شریک داخلی، همکاری آنها آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه 30 سانت از خاک سطح این پروژه خاک نباتی است، عنوان کرد: 400 هزار مترمکعب خاک کشاورزی از سایت خارج می‌شود.

    بازدید از بیمارستان 96 تختخوابی بافق و پروژه در دست احداث فاضلاب شهری نیز که با مشارکت سنگ‌آهن مرکزی بافق در حال اجرا است، نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در این سفر یک‌روزه مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها