عصر خودرو

شرکت بیمه آمریکایی نفت ایران را بیمه می کند

عصر بازار- یک شرکت بیمه آمریکایی که صنعت حمل و نقل جهانی را تحت پوشش قرار می‌دهد اعلام کرده که مجوزهای لازم را از دولت آمریکا برای پوشش بیمه محموله‌های نفتی ایران که توسط شرکتهای غیرآمریکایی حمل می‌شوند، بدست آورده است.

شرکت بیمه آمریکایی نفت ایران را بیمه می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، براساس بیانیه‌ای که در وب سایت شرکت بیمه آمریکایی موسوم به انجمن حفاظت و غرامت مالکان کشتی های آمریکایی، سازمان کنترل داراییهای خارجی (OFAC) در تاریخ پنجم فوریه محدودیتهایی را که پیشتر مانع پوشش بیمه محموله‌های نفتی ایران توسط این شرکت بیمه می‌شدند لغو کرده است.

    این شرکت بیمه مستقر در نیویورک افزود: در پی این اقدام این باشگاه اکنون آماده بیمه کردن کشتی های غیرآمریکایی حامل نفت خام و فرآورده های نفتی ایران است.

    اریک نیکلای استاوست، کارشناس مسائل کشتیرانی در اسلو گفت: مسئله بیمه اصلی ترین مشکل صادرات نفت ایران بوده و اکنون به نظر میرسد این مشکل حل شده است.

    وی افزود: شرکت‌های بیمه اروپایی اکنون ممکن است همین مسیر را در پیش بگیرند زیرا شرکتهای بیمه آمریکا برای ارائه پوشش بیمه برای محموله های نفتی ایران مجوز گرفته اند.

    به گزارش بلومبرگ، سخنگوی OFAC در این زمینه اظهارنظر نکرده است.

    بیمه آمریکایی یکی از 13 عضو گروه بین المللی بیمه P&I در لندن است که در مجموع بیش از 90 درصد ناوگان نفتکش های جهان را در برابر خطراتی همچون نشت نفتی بیمه می‌کند.

    یکی از معاونان وزارت نفت ایران و مدیرکل شرکت ملی نفت ایران روز گذشته اعلام کرد که ایران در حال بارگیری چهار میلیون بشکه نفت برای صادرات به فرانسه، روسیه و اسپانیا به عنوان اولین محموله تحویلی به خریداران اروپایی از زمان لغو تحریمها است.

    رکن الدین جوادی افزود: شرکت نفت توتال فرانسه دو میلیون بشکه نفت را تحویل خواهد گرفت و مابقی به خریداران در اسپانیا و روسیه تحویل خواهد شد.

    پیشتر معاون اول رئیس جمهور ایران گفت که صادرات نفت ایران در ماه آینده به روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه می‌رسد.

    اسحاق جهانگیری با بیان اینکه ایران در سال 1395 روزانه دو میلیون بشکه نفت صادر خواهد کرد گفت: امروز صادرات ما به روزانه یک میلیون و 300 هزار بشکه رسیده و تا مارس به 1.5 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها