عصر خودرو

مدیرعامل ایمیدرو:

با افتتاح فازهای جدید، سنگ آهنی برای صادرات باقی نمی ماند

چین با دامپینگ بازارها را در اختیار می‌گیرد

عصر بازار- با راه اندازی فازهای جدید گنداله و کنستانتره در کارخانه های فولاد کشورل ما دیگر سنگ آهنی برای صادرات نداریم و خودمان در کشور تمام این محصول را مصرف و فرآوری می کنیم.

با افتتاح فازهای جدید، سنگ آهنی برای صادرات باقی نمی ماند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مدیرعامل ایمیدرو در خصوص دامپینگ چینی‌ها در سنگ آهن گفت: من پیش بینی می کنم که این دامپینگ ادامه داشته باشد و بازارهای صادراتی دنیا در سال‌های آینده در اختیار این کشور قرار گیرد.

    مهدی کرباسیان ادامه داد: با راه‌اندازی فازهای جدید گنداله و کنستانتره در کارخانه‌های فولاد کشور ما دیگر سنگ آهنی برای صادرات نداریم و خودمان در کشور تمام این محصول را مصرف و فرآوری می کنیم.

    وی با اشاره به مشکلات بخش خصوصی در مورد حق انتفاع و حق دولتی گفت: ما در این حوزه از بخش خصوصی حمایت می کنیم و بر این عقیده هستیم که حق دولتی باید کم شود در مورد حق انتفاع نیز باید بگویم این درآمد در قانون دیده شده اما اگر بخواهم صادقانه بگویم پول آن به ما پرداخت نمی‌شود. در این خصوص ما پیشنهادات خوبی به مجلس در قالب بودجه سال آینده ارائه داده‌ایم که امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

    کرباسیان تصریح کرد: سیاست ما و دولت تدبیر و امید این است که هر جا بخش خصوصی توان انجام کار دارد ما نباید آنجا باشیم و در جایی که بخش خصوصی فعالیت در آنجا را به صرفه نداند ما در آن حوزه تا زمان جذاب شدن حوزه برای سرمایه گذار خصوصی، حضور خواهیم داشت.

    وی ادامه داد: مطابق قانون ما نمی توانیم هیچ واحدی را بیش از 3 سال مدیریت کنیم و باید آنرا پس از این مدت به بخش خصوصی واگذار کنیم.

    مدیرعامل ایمیدرو با اشاره به اهداف این سازمان گفت: در افق 1404 ما چند هدف داریم که یکی از آنها افزایش ظرفیت و رسیدن به سقف تولید 55 میلیون تن فولاد، 1.5 میلیون تن آلمینیوم و 2 میلیون تن مس است که در صورت تامین مالی با وجود عقب افتادگی در چند سال اخیر می‌توانیم به این رقم ها برسیم.

    کرباسیان ادامه داد: سهم معدن در GDP کشور 8 درصد است که ما باید آنرا تا سال 1404 به 16 درصد برسانیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها