عصر خودرو

پیش‌بینی موسسه تحقیقاتی BMI‌‌:

چشم‌انداز انرژی ایران روشن است

نوسان قیمت نفت در نیمه نخست و ثبات در نیمه دوم سال ۲۰۱۶

عصر بازار- بر اساس پیش‌بینی موسسه تحقیقاتی BMI‌‌ چشم‌انداز بخش انرژی ایران در بلند‌مدت مثبت خواهد بود و حجم قابل توجهی از سرمایه‌های خارجی سرازیر این بخش از اقتصاد ایران خواهد شد.

چشم‌انداز انرژی ایران روشن است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اما ریچارد، کارشناس موسسه تحقیقاتی BMI، تأکید کرد علی رغم مخاطرات موجود برای سرمایه گذاران، چشم انداز بخش انرژی ایران مثبت است.

    ریچارد تأکید کرد با آزاد شدن امکان سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران، حجم قابل توجهی از سرمایه های خارجی به این کشور سرازیر خواهد شد که بخش عمده‌ای از آن از سوی شرکت‌های اروپایی انجام خواهد گرفت.

    وی تأکید کرد ریسک سرمایه گذاری در ایران برای این شرکت ها تا حدودی بالا خواهد بود اما ارزش آنچه این کشورها از حضور در ایران بدست می آورند، از مخاطرات بیشتر خواهد بود.

    این کارشناس افزود: ایران دارای ذخایر عظیم نفتی و گازی است و هزینه پایه سرمایه گذاری در ایران پایین است و احتمالا ایران یکی از بیشترین رشد ها را در جهان در 10 سال آینده تجربه خواهد کرد.

    ریچارد تأکید کرد از منظر موسسه BMI ایران تا سال 2017 روزانه 500 هزار بشکه به تولید نفت خود خواهد افزود که بخش زیادی از آنرا صادر خواهد کرد.

    بنا به اعلام اوپک، ایران در ماه ژانویه سال جاری با تولید 2.925 میلیون بشکه نفت در روز 38 هزار بشکه بیشتر نفت تولید کرده است.

    ریچارد تأکید کرد با توجه به مازاد عرضه بالای نفت در بازار نفت جهانی، در کنار ابهامات و عدم اطمینان موجود نسبت به رشد اقتصاد جهانی، بازار نفت در نیمه نخست سال 2016 پرنوسان خواهد بود.

    از سوی دیگر کاهش شدید هزینه کرد شرکت ها به بازگشت تعادل به بازار نفت درنیمه دوم سال جاری کمک خواهد کرد.

    وی ادامه داد بعید به نظر می رسد تا پیش از بازگشت تعادل به بازار نفت قیمت این حامل انرژی تثبیت شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها