عصر خودرو

رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران:

نوسانات بازار سرمایه و طلا کم می‌شود

عصر بازار- رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران ضمن اظهار خوش‌بینی نسبت به آینده بازار سرمایه گفت: در حال حرکت به سمت ثبات و نظم اقتصادی هستیم که در این شرایط بازارهای جهانی روی ما نیز تاثیر می‌گذارند و نوسانات ناگهانی در شاخص‌های بورس و بازار طلا و ارز کم می‌شود.

نوسانات بازار سرمایه و طلا کم می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، خسرو فروغان گران‌سایه درباره‌ وضعیت کنونی اقتصاد ایران و روند رو به رشد قیمت‌ها در بازار سرمایه و طلا اظهار کرد: زمانی در ایران انضباط اقتصادی به هم خورده بود، ولی در حال حاضر اقتصاد ما در حال شکل گیری است و سرمایه‌گذاری‌هایی در ایران در حال انجام است.

    وی ادامه داد: با توجه به سفر رؤسای کشورهای دیگر به ایران و سفر دولتمردان ایران به کشورهای دیگر، قرار‌دادهایی میان ایران و دیگر کشورها منعکس و باعث می‌شود که وضعیت اقتصادی سال بعد با امسال بسیار متفاوت باشد. همچنین آشفتگی از بین می‌رود و قطعا بازار انضباط پیدا خواهد کرد.

    رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در حال حرکت به سمت ثبات اقتصادی هستیم که دلیل این ثبات اقتصادی این است که کشورهای دیگر که ما را رصد می‌کنند و درصدد هستند با ایران قرار‌دادهایی ببندند.

    فروغان گران‌سایه ادامه داد: اگر مسئولان یک کشور به ایران می‌آیند یعنی از بخش خصوصی خود حمایت می‌کنند تا بخش خصوصی‌شان سرمایه‌گذاری کنند و آنهایی که قصد دارند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، حتما ثبات اقتصادی در کشور را پیش‌بینی کرده‌اند، چون هر کشوری که در کشور دیگر سرمایه‌گذاری کند، آن سرمایه‌گذاری روی تولید ناخالص داخلی‌اش تاثیر خواهد گذاشت.

    اقتصاد هرج و مرجی، نفس‌های آخر را می‌کشد
    وی با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران در سال‌های گذشته تشریح کرد: اقتصاد هرج و مرجی که سال‌ها در ایران حاکم بود، در حال کشیدن نفس‌های آخرش است و به سمت اقتصاد پایدار پیش می‌رود.

    رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران درباره اینکه آیا کم‌ شدن ذخایر جهانی طلا روی افزایش قیمت طلا تاثیر‌گذار است؟ گفت: قطعا؛ وقتی که اقتصاد ما با ثبات باشد با اقتصاد جهان همگام می‌شود و هر جای دنیا اتفاقی بیفتد روی قیمت ارز و طلا تاثیر خواهد گذاشت، ولی در زمان تحریم‌ها اگر در اقتصاد جهان اتفاق خاصی می‌افتد روی اقتصاد ما تاثیر خاصی نداشت.

    فروغان گران‌سایه با اشاره به لغو تحریم‌های اقتصادی ایران اظهار کرد: وقتی کشورهای دیگر در ایران سرمایه‌گذاری کنند بر بازار بورس و بانک تاثیر اساسی خواهد داشت. امروز هر اتفاقی که در بازار سهام ایران رخ می‌دهد براساس اتفاقات داخل است، ولی بعد از رابطه با سایر کشورها اتفاق‌های دیگر کشورها روی بازار بورس ایران هم تاثیر خواهد گذاشت.

    وی درباره‌ آینده بازار سرمایه گفت: زمانی که ما عضو شبکه اقتصاد جهانی شویم، یقینا بازارهای جهان روی ما نیز تاثیر می‌گذارند؛ مثلا اگر افزایش بی‌رویه‌ای در شاخص بورس داریم، در زمانی که با جهان در ارتباط باشیم این روند افزایشی کم می‌شود و همگام با بازارهای جهانی تغییر می‌کند.

    رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: سهامداران باید براساس آینده و اتفاقات منطقه سرمایه‌گذاری کنند. اتفاقات ایران و جهان باعث یک ثبات منطقه‌ای خواهد شد و ایران مشکلاتش رفع خواهد شد؛ در آن زمان باید با یک نگاه جدید وارد بازار شویم.

    فروغان گران‌سایه اضافه کرد: نگاه خیلی خوبی نسبت به آینده دارم و فکر می‌کنم از این به بعد دارای رشد اقتصادی هستیم. امارات و مالزی که سابقا زیرساختی نداشته‌اند توانستند در مدت زمانی کم رشد کنند. ما زیرساخت‌های خوبی داریم، بنابراین می‌توانیم در مدت زمان کمی رشد خوبی داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها