عصر خودرو

سرمایه‌گذاری بلندمدت با استفاده از پس‌انداز کوتاه‌مدت

عصر بازار- بسیاری فکر می‌کنند پولی که پس‌انداز می‌کنند، یک نوع سرمایه‌گذاری است. کارشناسان سرمایه‌گذاری اما چنین باوری ندارند. به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار، سرمایه‌گذاری زمانی معنا پیدا می‌کند که منجر به تولید پول و دارایی شود. در واقع پولی که گوشه یک حساب بانکی خوابیده حتی اگر هر ماه هم به آن مبلغی اضافه شود باز هم نمی‌تواند یک سرمایه‌گذاری محسوب شود. اما این پول‌ها را می‌توان از قالب پس‌انداز صرف درآورد و به سرمایه‌گذاری بلندمدت تبدیل کرد.

سرمایه‌گذاری بلندمدت با استفاده از پس‌انداز کوتاه‌مدت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصر اعتبار،  سرمایه‌گذاری زمانی معنا پیدا می‌کند که منجر به تولید پول و دارایی شود. در واقع پولی که گوشه یک حساب بانکی خوابیده حتی اگر هر ماه هم به آن مبلغی اضافه شود باز هم نمی‌تواند یک سرمایه‌گذاری محسوب شود. اما این پول‌ها را می‌توان از قالب پس‌انداز صرف درآورد و به سرمایه‌گذاری بلندمدت تبدیل کرد.

    نکته جالب و جذاب این نوع سرمایه‌گذاری این است که برای انجام آن به سرمایه هنگفت یا عجیبی نیاز نیست. می‌توان با تکیه بر پس‌اندازی کوتاه‌مدت گام در راه سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت گذاشت.فرصت‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت، روشی عالی برای برنامه‌ریزی در جهت اهداف بزرگ و بلندپروازانه است. وقتی قرار است یک پس‌انداز کوتاه‌مدت به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت تبدیل شود، موضوع کمی پیچیده و تاحدی غیرممکن می‌نماید اما می‌شود با برداشتن چند گام به هدف‌های بلندپروازانه نزدیک‌تر شد.

    گام نخست: مشخص کردن اهداف
    مهم‌ترین اصل برای تعیین هدف، صرف زمان به اندازه کافی است. برای مشخص کردن اهداف بلندمدت زمان بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند تا فرصت درست سرمایه‌گذاری بلندمدت را برای رسیدن به اهداف تعیین شده بیابید. از آنجا که از پس‌اندازهای کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت استفاده می‌کنید، مهم است بدانید که هدف‌های از پیش تعیین‌شده کمک می‌کنند تا در این مسیر با ثبات قدم پیش بروید و پول کافی را برای رسیدن به اهداف خود اختصاص دهید.

    گام دوم: با یک کارشناس حرفه‌ای مشورت کنید
    صرف‌نظر از نوع سرمایه‌گذاری که در پی انجامش هستید، نیاز به این دارید که با یک فرد حرفه‌ای در آن حوزه خاص به گفت‌وگو بنشینید. گفت‌وگو با یک کارشناس حرفه‌ای به شما کمک می‌کند مطمئن شوید راهی که انتخاب کرده‌اید درست است. این مشورت اگر شما را به‌طور کامل به هدف‌تان نرساند، دست‌کم به آن بسیار نزدیک می‌کند.
    برای مثال، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن هستید، هم با کارشناسان مشاور املاک صحبت کنید و هم با شرکت‌ها و نهادهایی که وام می‌دهند. در پی یافتن اموالی با ارزش سرمایه‌گذاری خوب باشید و مشورت با وام‌دهندگان را از دست ندهید. این مشورت به شما کمک می‌کند وامی بگیرید که با شرایط دارایی شما همخوانی داشته باشد. این کار برای‌تان اطمینان ایجاد می‌کند که سرمایه‌گذاری‌تان ارزشش را دارد.

    گام سوم: از سرمایه‌گذاری بلندمدت درک درستی پیدا کنید
    سرمایه‌گذاری بلندمدت نیازمند سخت‌کوشی و تا حدی ریسک کردن است. فرقی نمی‌کند چگونه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت اقدام می‌کنید، آنچه اهمیت دارد این است که باید دست و دلی قوی برای انجام این کار داشته باشید. ارزش دارایی‌های بلندمدت، فارغ از اینکه مسکن، سهام، سرمایه‌گذاری در بورس یا... باشد، در طول زمان فراز و فرود زیادی را تجربه می‌کند. کلید این ماجرا آنجاست که باید با یک سرمایه‌گذار خوب کار کنید که به شما امکان می‌دهد به نکته‌های مهم توجه کرده و دیدگاه‌تان را از روزانه و هفتگی به سالانه و دهه‌ای تغییر دهید.

    گام چهارم: هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید
    زمانی که بدانید کجا قرار است سرمایه‌گذاری کنید و با چه کسی در این راه همکار یا شریک شوید، سرمایه‌گذاری به هوشمندانه‌ترین شکل آن امکان‌پذیر می‌شود. برای سرمایه‌گذاری روی وام‌ها حساب باز کنید. بخشی از درآمد ماهانه خود را به سرمایه‌گذاری بلندمدت اختصاص دهید. مثلا اگر n میلیون درآمد دارید، فرض کنید بخشی از آن را اصلا ندارید. وقتی یک برنامه مدون برای سرمایه‌گذاری دارید، بهتر می‌توانید به آن پایبند باشید.
    بودجه‌بندی سرمایه‌گذاری‌تان را به شکل ماهانه انجام دهید. اگر از همان اول نگاه‌تان سرمایه‌ای نباشد، ممکن است تا آخرش نتوانید بخشی از درآمد ماهانه‌تان را به بودجه برای سرمایه‌گذاری اختصاص دهید.سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت برای آسوده زندگی کردن یک ضرورت است. چنین سرمایه‌گذاری از نظر شخصی برای فرد امنیت اجتماعی به‌وجود می‌‌آورد و از نظر اجتماعی به نفع اقتصاد یک کشور است. برای اینکه درک درستی از سرمایه‌گذاری هوشمندانه پیدا کنید و بهترینش را برگزینید، زمان اختصاص دهید.
    به یاد داشته باشید، جذب نیروی کارآمد می‌تواند شما را در مسیر سرمایه‌گذاری به خوبی هدایت کند. تبدیل پس‌انداز کوتاه‌مدت به سرمایه‌گذاری بلندمدت، دردناک نیست اما نیاز به تلاش با چشم‌های باز دارد. این نوع سرمایه‌گذاری که خاصیتش سرمایه اولیه کم و در اختیار داشتن زمان طولانی است می‌تواند به حرکت چرخ‌های اقتصاد یک کشور کمک بزرگی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها