عصر خودرو

سیف در پنجاه و پنجمین مجمع عمومی بانک مرکزی؛

کنترل تورم از برنامه های اصلی دولت است

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: این بانک از ابتدای استقرار دولت یازدهم، اولویت اصلی خود را بر کنترل تورم، مهار انتظارات تورمی و سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی متمرکز کرده است.

کنترل تورم از برنامه های اصلی دولت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالا، ولی الله سیف روز شنبه در پنجاه و پنجمین مجمع عمومی این بانک یادآورشد: رویکرد کلی سیاست های بانک مرکزی در سال گذشته بر ارتقای انضباط پولی، کنترل و سالم سازی ترکیب رشد نقدینگی و حفظ ثبات بازار ارز قرار گرفته بود.

    وی افزود: بانک مرکزی همچنین در تنظیم سیاست های اعتباری به تامین مالی سالم اقتصاد و هدایت منابع به سمت فعالیت های تولیدی نیز توجه ویژه ای داشت؛ ضمن آنکه عملکرد متغیرهای اقتصادی کشور در سال گذشته در مجموع گویای حصول به سطح مناسبی از آرامش و ثبات اقتصادی پس از یک دوره پرتلاطم و تحولات منفی است.

    وی با برشمردن مهمترین جهت گیری های بانک مرکزی در حوزه سیاست های پولی، اعتباری و ارزی در سال 1393 و نقش آنها در جهت دهی به تحولات اقتصادی کشور، تاکید کرد: تعیین نرخ حداکثر 22 درصد برای سپرده های یک ساله، تعیین سقف نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی در سطح 22 درصد، ممنوعیت پذیرش سپرده های با سررسید طولانی تر از یک سال، به عنوان اقدامی مهم همسو با کاهش چسبندگی نرخ های سود سپرده و سازگار با ماهیت بازار پول و همچنین کاهش و یکسان سازی نسبت سپرده قانونی بانک های تجاری، از مهمترین تصمیم های شورای پول و اعتبار در این زمینه بود

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها