عصر خودرو

شنبه ۲۴ بهمن؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز شنبه ۹۴.۱۱.۲۴ در بازار برق بورس انرژی ۲۸۱ مگاوات برق به ارزش ۲ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نوسان چندانی نداشت و کاهش اندک 0.01 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند نزولی قیمت در معاملات امروز در محدوده 310,000 ریال متوقف شد. بررسی نمودار کوتاه مدت نشان می‌دهد که روند نزولی قیمت، روندی پلکانی بوده که پس از مدتی نزول کمی توقف کرده و دوباره روند نزولی خود را در پیش گرفته است. در حال حاضر قیمت پس از کاهش در روز گذشته در معاملات امروز متوقف شده است؛ حال باید دید قیمت رویه روزهای اخیر خود را تکرار می‌کند یا شاهد روندی جدید در آن خواهیم بود.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، بیشترین حجم معاملات مربوط به سررسیدهای باقیمانده از بهمن ماه بود که به دلیل نزدیک بودن به ابطال از تقاضای بیشتری برخوردار بودند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941203 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941203 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت از ابتدای دوره پایدار بوده و در انتهای دوره شیب بیشتری به خود گرفته و در محدوده 315,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی نزولی با شیبی ملایم بوده که در انتهای دوره در محدوده 356,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 301 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 17.11.1394 با 176 مگاوات می‌باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها