عصر خودرو

سکاندار بورس تغییر می‌کند؟

عصر بازار- شایعه استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس دیروز در فضای مجازی در حالی قوت گرفت که هیچ‌گونه تکذیبیه‌ای از سوی مراجع رسمی در این باره صادر نشد.

سکاندار بورس تغییر می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال، پیگیری از منابع ثانویه مساله استعفا را تایید می‌کند و البته نهایی شدن آن مشروط به تایید شورای‌عالی بورس است. جایی که به‌نظر می‌رسد امروز برای آن تصمیم‌گیری شود و احتمال می‌رود از میان گزینه‌ها، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل سابق شرکت بورس شانس بالاتری برای تصدی سکان بورس دارد.
    روز گذشته اخباری غیررسمی درباره استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در فضای مجازی مطرح شد. هرچند این نخستین باری نیست که این مساله در فضای مجازی مطرح می‌شود، اما این بار شایعات قوت بیشتری گرفت. زیرا برخلاف چند مرتبه گذشته، هیچ تکذیبی از سوی نهادهای مربوطه اعلام نشد و عمده پیگیری‌ها از مراجع رسمی بی‌پاسخ ماند.  با این حال، پیگیری‌های «دنیای‌اقتصاد» از چند منبع ثانویه، این امر را تایید می‌کند. به نظر می‌رسد شاپور محمدی استعفا داده و نظر اولیه اعضای شورای‌عالی بورس بر خلاف دوره‌های پیشین مخالف نبوده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که شورای‌عالی بورس به‌صورت مجازی (ویدئو کنفرانس) امروز جلسه‌ای را برگزار می‌کند تا در این باره تصمیم بگیرد.  در این خصوص، نظر وزیر اقتصاد به‌عنوان عضو مهمی از این شورا اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. برخی منابع معتقدند بر خلاف دوره‌های پیشین وزیر اقتصاد مخالفتی با این اتفاق نشان نداده و این می‌تواند سیگنالی برای تایید استعفا باشد. اما برخی دیگر از منابع آگاه محافظه‌کاری بیشتری داشته و معتقدند هنوز نمی‌توان این نتیجه را حتمی دانست.  دو نشانه دیگر از سوی منابع قابل رصد است که مساله تغییر سکانداری بورس را تایید می‌کند. اولا مذاکرات جدی‌‌ای که گویا با حسن قالیباف‌اصل، مدیرعامل سابق شرکت بورس برای تصدی ریاست سازمان انجام شده است و با وجود مطرح بودن گزینه‌های مختلف، قالیباف‌اصل شانس اول جایگزینی شاپور محمدی است. طبق شنیده‌های «دنیای‌اقتصاد» اگر امروز شورای‌عالی بورس به نتیجه نرسد، احتمالا مساله استعفا و تعیین جایگزین تا دوشنبه هفته آینده حتمی خواهد بود.

    ثانیا شواهدی وجود دارد که تیم ارتباطی شاپور محمدی در حال رایزنی با چهره‌های شاخص بورسی برای تهیه ویدئوهایی درباره عملکرد این سال‌های وی است. اقداماتی که ممکن است نشانه‌ای بر پایان حضور شاپور محمدی در اتاق ریاست سازمان بورس باشد.

    برچسب ها