عصر خودرو

موسسه مودی:

شیوع ویروس کرونا حدود ۳۰ درصد از اقتصاد آمریکا را از بین برد

عصر بازار- مؤسسه اعتبارسنجی مودی هشدار داد در حالی که در بسیاری از ایالت‌های آمریکا فرمان «در خانه بمانید» صادر شده است، ۲۹ درصد از اقتصاد آمریکا از بین رفته است.

شیوع ویروس کرونا حدود ۳۰ درصد از اقتصاد آمریکا را از بین برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مؤسسه اعتبارسنجی مودی هشدار داد در حالی که در بسیاری از ایالت‌های آمریکا فرمان «در خانه بمانید» صادر شده است، محدودیت‌های وضع شده برای کنترل شیوع ویروس، 29 درصد از تولید ناخالص آمریکا را از بین برده است.

    رکود کامل اقتصادی به وجود آمده از بسته شدن صنایع و شرکت‌های مختلف در سراسر آمریکا (از خرده‌فروشان گرفته تا مراکز تفریحی و صنایع دیگر) سال‌ها دیده نخواهد شد. هرچند این اولین تخمین‌های ارائه شده در مورد اقتصاد آمریکا است، با این حال تصویر ارائه شده بسیار تاریک است.

    طبق مطالعات مودی، که وقتی انجام شد که 41 ایالت آمریکا تجارت‌ها و کسب‌وکارهای غیرضروری خود را تعطیل کرده بودند، ایالت کالیفرنیا به تنهایی 2.8 میلیارد دلار در روز ضرر می‌کند، که این معادل 31.5 درصد تولید ناخالص داخلی روزانه این ایالت است.

    سقوط تولید در 15 ایالت دیگر که مسئول 70 درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند، 12.5 میلیارد دلار در روز خسارت ایجاد کرده است، در حالی که 30 ایالت دیگر روی هم رفته به همراه واشنگتن دی‌سی روزانه 4.9 میلیارد دلار ضرر می‌کنند.

    طبق داده‌های مودی، آسیب اقتصادی ویروس کرونا تا به حال از آسیب‌های به وجود آمده از حادثه تروریستی 11 سپتامبر فراتر رفته است. در نتیجه تعطیلی 3 هفتگی کسب‌وکار به دستور دولت، اقتصاد آمریکا 350 میلیارد دلار ضرر کرده است، در حالی که حملات 11 سپتامبر 111 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر زده بود.

    مارک زندی، تحلیل‌گر مودی، اعلام کرد: خسارت ناشی از شیوع ویروس به حدی بالاست که گویی ایالت ایندیانا (یکی از بالاترین‌ها در تولید) به مدت یک سال ناپدید شده است. این یک فاجعه طبیعی است. هیچ چیزی از رکود مالی بزرگ قبلی در حد بحرانی که در حال حاضر شاهد آن هستیم نمی‌باشد.