عصر خودرو

سکه از مرز یک میلیون تومان گذشت

عصر بازار- روند افزایشی قیمت سکه که از روزهای گذشته آغاز شده بود، امروز هم ادامه یافت تا جایی که قیمت سکه تمام طرح جدید به یک میلیون و ۹۰۰۰ تومان رسید که به گفته رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا این افزایش قیمت که ناشی از افزایش تقاضاست، تا پایان نوروز ۱۳۹۵ ادامه دارد.

سکه از مرز یک میلیون تومان گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبادالله محمدولی اظهار کرد: در روزهای پایانی سال با توجه به اینکه برگزاری مراسم های مختلف مثل عروسی و دادن عیدی توسط برخی سازمان ها و ارگان ها را شاهد هستیم، میزان خرید سکه افزایش یافته و همین موضوع منجر به افزایش قیمت آن شده است.

    وی با بیان اینکه روند افزایشی قیمت سکه تا اواسط فروردین یعنی تا پایان نوروز 1395 ادامه خواهد داشت، افزود:‌ با توجه به اینکه در همین ماه، ایام سوگواری نیز داریم ممکن است برخی مراسم ها به فروردین موکول شود که باعث می‌شود تقاضا در آن ایام هم ادامه داشته باشد.

    افزایش تقاضای خرید ارز برای تجارت و سفرهای نوروزی
    محمدولی در عین حال بیان کرد: بعد از اجرای برجام، تقاضای خرید ارز از سوی تجار افزایش یافته و همین موضوع تاثیراتی را در بازار طلا به همراه داشت. از طرفی با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای سفرهای خارجی، میزان تقاضا برای خرید دلار شدت گرفته است.

    ذخایر طلا در دنیا نیز در حال اتمام است
    رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی با اشاره به بازار جهانی طلا نیز گفت: در حدود یک ماه اخیر برخی کشورها از جمله چین، کویت، عربستان و اسپانیا حجم بالایی از طلا را از بازارهای جهانی خریداری کردند که منجر به ورود تقاضای بسیار بالا در بازار جهانی شد و این در حالی است که ذخایر طلا در دنیا نیز در حال اتمام است.

    وی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده کل ذخایر طلا در دنیا حدود 200 هزار تن برآورد شده بود که در حال حاضر حدود 160 هزار تن آن استخراج شده و این در حالی است که با تقاضای زیاد بازار جهانی روبرو هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها