عصر خودرو

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

نیاز به تولید روزانه ۱۰ ملیون ماسک داریم

عصر بازار- عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به کمبودهای اقلام بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: علی‌رغم همه تلاش‌ها برای تولید ماسک و اقلام بهداشتی، حجم تولیدات کفاف تمامی نیازها و انتظارات مردم را نمی‌دهد.

نیاز به تولید روزانه ۱۰ ملیون ماسک داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد حسین قربانی با اشاره به کمبودهای اقلام بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: علی‌رغم همه تلاش‌ها برای تولید ماسک و اقلام بهداشتی، حجم تولیدات کفاف تمامی نیازها و انتظارات مردم را نمی‌دهد.

    نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با بیان اینکه کمبودهای اقلام بهداشتی در مراکز درمانی تا حد زیادی برطرف شده است، افزود: تولیدات ماسک و اقلام ضروری را در درجه اول به سمت مراکز درمانی دولتی سوق دادیم، بنابراین در حال حاضر تا حد زیادی کمبودهای این حوزه‌ها را بر طرف شده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه امکان برطرف کردن تمامی نیازهای مردم به اقلام بهداشتی وجود ندارد، اظهار کرد: هیچ کشوری در جهان نتوانست به صورت کامل کمبودهای ماسک و اقلام بهداشتی را در شرایط بحرانی شیوع کرونا بر طرف کند.

    وی ادامه داد: مردم باید مصرف ماسک خود را مدیریت کرده و در شرایط ضروری از ماسک‌های خانگی و پارچه‌ای قابل شستشو استفاده کنند. از طرفی برای تردد در محیط‌های باز و خلوت نیازی به استفاده از ماسک نیست و اگر هم استفاده می‌کنند حتما نباید ماسک N95 باشد.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بر طرف کردن تمامی نیازهای مردم به تولید روزانه 10 میلیون ماسک نیاز دارد، اظهار کرد: امکان تولید این حجم از ماسک وجود ندارد و مردم هم باید این موضوع را بپذیرند. تمامی کشورهای دنیا نیز با چنینی شرایطی مواجه هستند. امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمت‌گزار کشور و همکاری مردم هر چه سریع‌تر شاهد خروج از این بحران باشیم.

    برچسب ها