عصر خودرو

روند تکامل مدیران عالی

عصر بازار- همه ما با اشخاص بسیاری رو به رو شده ایم که بر کرسی مدیریت تکیه زده اند اما نمی توانند این جایگاه را حفظ کرده و پس از مدتی به کنار می روند.

روند تکامل مدیران عالی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصر اعتبار،  اما در این میان اشخاصی را نیز دیده ایم که در هر سمت و جایگاهی که هستند، به خوبی می توانند موقعیت و شرایط خود را مدیریت و حفظ کرده و آن را با رشد روبه رو سازند. این اشخاص مدیرانی عالی هستند که به تکامل رسیده اند.

    به همین منظور رعایت  برخی از موارد که به شرح ذیل ذکر شده است می تواند  باعث تکامل مدیران عالی شود:

    1.انتظاراتی را که از کارکنان دارید به طور صریح تعیین کنید.

    2.از حضور فیزیکی استفاده کنید. یک قیافه آرام، توأم با اعتماد به نفس و حاکی از کفایت می گوید من رهبری را در دست دارم و مایل هستم با من صعود کنید شما برایم اهمیت دارید مطمئن باشید همه چیز را در کنترل خود دارم.

    3.در شرکت حضوری آشکار داشته باشید. به این معنا که سعی کنید فقط پشت میزتان ننشینید، اهل تجربة عملی باشید، در گوشه و کنار بگردید و با افراد خارج از شرکت نیز صحبت کنید.

    4.در جلسه ای که برای رفع مشکلات تشکیل می دهید عقیده خود را از همان ابتدا بیان نکنید. زیرا اگر کارکنان را با پرسش-های جهت یافته وادار به اندیشه کنید، اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

    5.در مورد خودتان به طور ادواری تحقیق و بررسی کنید. از اندیشه های خود و ملاحظات دیگران نسبت به نحوه برخوردتان با مشکل یادداشت بردارید. اگر شما به عنوان رئیس سابقه ای از ارزیابی میزان اثربخشی خویش تشکیل دهید دیگران را نیز می توانید به سادگی ارزیابی کنید

    6.چهار یا پنج مورد از کارهایی که می خواهید انجام شود مشخص کرده و برنامه ریزی نمایید. در همان حال که پیشرفت کارها را کنترل می کنید از تلاش کارکنان پشتیبانی کنید.

    7.از افراد کلیدی تان پرسش های کلیدی کنید تا به حفظ آنان در مسیر هدف کمک کند. سؤالات می تواند این موارد باشد: هدف هایتان برای آینده چیست؟ برنامه ها، اولویت ها و انتظارات شما چیست؟ قصد دارید چگونه برای دستیابی به آنها عمل کنید؟

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو