عصر خودرو

ظرفیت بالای بخش کشاورزی برای جهش تولید

عصر بازار- مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزی با اشاره به نقش موثر و ظرفیت بالای بخش کشاورزی برای جهش تولید، گفت:صادرات محصولات کشاورزی تا حدود زیادی می تواند جایگزین صادرات نفت شود.

ظرفیت بالای بخش کشاورزی برای جهش تولید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، سید جعفر حسینی، مشاور سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور درباره ظرفیت بخش کشاورزی برای جهش تولید و تحقق شعار سال جاری گفت: اثر تحریم‌های ظالمانه بر تولید کشور بر کسی پوشیده نیست وطی چهل سال گذشته، تولیداتی که به مواد اولیه خارجی وابستگی داشته اند، بیشترین تأثیر را از تحریم‌ها گرفته اند اما خوشبختانه بخش کشاورزی تقریباً از این موضوع مستثنی بوده و تأثیر کمتری از تحریم‌ها دیده است.

    وی تاکید کرد: این موضوع در کنار نقشی که بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد، اهمیت بخش کشاورزی را دوچندان کرده است؛ و در سال جاری نیز این بخش می‌تواند در زمینه صادرات و ارز آوری نقش مؤثری برای کشور ایفا کند.

    حسینی اضافه کرد: در بخش کشاورزی با وجود کشاورزان توانمند و متعهد، اراضی مستعد، اقلیم مناسب و آب کافی، امکان تولید محصولات زراعی، دامی، گلخانه‌ای و باغی برای تأمین نیاز داخلی و صادرات وجود دارد.

    وی تصریح کرد: در سال جاری نگاه به بازارهای جهانی به ویژه بازار اوراسیا و حوزه خلیج فارس و افزایش صادرات می‌تواند علاوه بر افزایش تولید، منجر به افزایش درآمد ارزی کشور شود.

    حسینی با بیان اینکه با برنامه ریزی می‌توانیم صادرات محصولات کشاورزی را تا حدود زیادی جایگزین صادرات نفت کنیم، گفت: برای این کار در سال جهش تولید دولت باید تمام قد در کنار کشاورزان بایستد.

    وی تصریح کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی با تأمین به موقع نهاده‌های تولید، بهبود فضای کسب وکار، حذف بروکراسی در صدور مجوزها، ایجاد فضای صادرات برای تولید کنندگان، حمایت‌های همه جانبه بانکی، ارائه الگوی کشت مناسب، رعایت قانون خرید تضمینی، استفاده بهینه از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی و....می‌توانند در سال جاری زمینه جهت تولید پایدار و تحقق شعار سال مبنی برجهش تولید را رقم بزنند.

    برچسب ها