عصر خودرو

اقدامات و تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا در وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد

عصر بازار-معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم حمایت از کشاورزان و باغداران در این ایام، خواستار رفع مشکلات تردد کامیون‌ها و وانت‌های حمل بذر، شالی و نهاده‌های دامی از طریق هماهنگی‌ با نهادهای ذی ربط شد.

اقدامات و تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا در وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، به منظور ارایه گزارش اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل رفاه و پشتیبانی و ستاد مدیریت بیماری کرونا در وزارت جهاد کشاورزی، نشستی با حضور معاونین توسعه و مدیریت منابع و امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، در محل سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

    در این نشست، مدیرعامل مرکز پزشکی شهید شوریده و رییس ستاد مبارزه با کرونا در وزارت جهاد کشاورزی و مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دبیر این ستاد، گزارش اقدامات مقابله و مدیریت بیماری کرونا از بدو شیوع این ویروس ارایه دادند.

    معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با بیان این که مراقبت از سلامت همکاران در اولویت این معاونت است، اظهار کرد: کارکنانی که به هر دلیلی در ایام تعطیلات نوروزی به مسافرت برون شهری رفته‌اند، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این کارکنان قبل از حضور در محل کار خود، برای پایش سلامت و گرفتن تاییدیه پزشکی به مرکز پزشکی شهید شوریده یا مراکز معتبر مراجعه کنند.

    در این نشست، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم حمایت از کشاورزان و باغداران در این ایام، مشکلات تردد کامیون ها و وانت های حمل بذر، شالی و نهاده های دامی را آفت فعالیت آنان و دغدغه کشاورزان و دامداران دانست و گفت: رفع این معضل، هماهنگی‌های لازم با نهادهای ذی ربط را می طلبد.

    همچنین در این نشست، با توجه به اهمیت امنیت غذایی کشور و جلوگیری از کاهش تولید و مصرف محصولات کشاورزی، مطالعه بیشتر و تهیه دستورالعمل های جدید توسط ستاد مدیریت بیماری کرونا در وزارت جهاد کشاورزی و ارایه به ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور مورد تاکید قرار گرفت.

    علاوه بر این، مقرر شد نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی ستاد مدیریت بیماری کرونا در وزارت جهاد کشاورزی توسط این ستاد با حساسیت صورت پذیرد.

    در این نشست، کاهش حضور همکاران - به تشخیص معاونت ها و مدیران - و مدیریت دورکاری دو سوم کارکنان تا بیست یکم ماه جاری به تصویب رسید و مقرر شد آثار، نتایج و تبعات ویروس کرونا در فعالیت‌ها و محصولات کشاورزی، توسط اعضاء به صورت مکتوب به دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی ارسال شود و آن دفتر از طریق مراجع ذی ربط پیگیری لازم را به عمل آورد.