عصر خودرو

هشدار سناتور آمریکایی به عربستان به دنبال سقوط قیمت نفت خام

عصر بازار- یک سناتور جمهوریخواه در آمریکا به عربستان هشدار داد که چنانچه نقشی سازنده در بازار نفت خام ایفا نکند، پیش نویس طرحی را برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تهیه خواهد کرد.

هشدار سناتور آمریکایی به عربستان به دنبال سقوط قیمت نفت خام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، به گزارش تلویزیون الجزیره، «دن سالیون» گفت: در صورت تصویب این طرح از سوی نمایندگان، اگر عربستان برای ثبات بازار نفت اقدام سازنده‌ای نداشته باشد، خواستار بازگشت تمامی نیروهای آمریکایی و سامانه‌های دفاع موشکی از عربستان می شوم.

    وی تاکید کرد که  چنانچه عربستان تحرکی در این زمینه نداشته باشد، روابط راهبردی واشنگتن و ریاض دستخوش تغییر خواهد شد.

    روز سه شنبه نیز «تد کروز» سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس گفت که وی به همراه شماری از سناتورهای دیگر به سفیر عربستان در مورد بازی با قیمت نفت هشدار داده‌اند.

    کروز به شبکه سی ان بی‌سی گفت: وی و هشت سناتور حزب جمهوریخواه به تازگی در یک کنفرانس با سفیر عربستان از وی خواسته‌اند تا هرچه زودتر جنگ قیمت نفت با روسیه را پایان دهد زیرا این اقدامات امنیت شغلی تولید کنندگان آمریکایی را تهدید می‌کند.

    قیمت نفت خام پس از عدم توافق اوپک با روسیه و کاهش قیمت‌ها توسط عربستان، بزرگ‌ترین سقوط قیمت را در نزدیک به 30 سال گذشته تجربه کرد.

    بنابر ارزیابی متخصصان، حتی در صورت پایان یافتن جنگ قیمت بین عربستان و روسیه باز هم بهای نفت به دلیل شوک ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی افزایش نخواهد یافت و جهان شاهد کاهش 20 درصدی تقاضا برای نفت خام خواهد بود.