عصر خودرو

در هفته چهل و هفتم سال جاری

ارزش بازار فرابورس ۶.۸ درصد افزایش یافت

عصر بازار- معاملات فرابورس ایران در هفته معاملاتی منتهی به ۲۱ بهمن ماه با رشد ۶.۸ درصدی ارزش بازار و افزایش ۳.۱ درصدی آیفکس به پایان رسید.

ارزش بازار فرابورس ۶.۸ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، هفته گذشته آیفکس با افزایش 24 واحدی معادل 3.1 درصد، رقم 816 واحد را در پایان معاملات روز چهارشنبه ثبت کرد. در این مدت همزمان با رشد شاخص فرابورس، ارزش بازار نیز با افزایش 6.8 درصدی به رقم 967 هزار و 831 میلیارد ریال رسید.
    ارزش و تعداد دفعات دادوستد اوراق بهادار در 5 روز معاملاتی گذشته به ترتیب با افزایش 26 و 11 درصدی و حجم معاملات با کاهش 18 درصدی مواجه شد. در مجموع، 2 میلیارد و477 میلیون ورقه بهادار در 212 هزار دفعه به ارزش 14 هزار و 575 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
    وضعیت بازارها
    در هفته قبل، بازار اول شاهد معامله 529 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 461 میلیارد ریال بود و حجم و ارزش آن رشد 47 و 33 درصدی یافت.
    در بازار دوم حجم معاملات 17 درصد افزایش یافت و ارزش آن 21 درصد کاهش داشت و به این ترتیب، یک میلیارد و 284 میلیون ورقه بهادار به ارزش3 هزار و 646 میلیارد ریال معامله شد.
    بازار پایه هم با افت 61 درصدی حجم و رشد 25 درصدی ارزش مواجه و 587 میلیون ورقه بهادار به ارزش 992 میلیارد ریال در آن بازار داد و ستد شد.
    صنایع پیشرو فرابورس در معاملات هفتگی
    در هفته چهل و هفتم سال جاری، در میان صنایع فعال فرابورس ایران، گروه بانکها، ارزش معاملاتی بالغ بر 983 میلیارد ریال را تجربه کرد که معادل 18 درصد از ارزش کل معاملات سهام در بازار سهام بود. پس از آن گروه سرمایهگذاریها با ثبت 496 میلیارد ریال ارزش معاملات هفتگی، سهم 9 درصدی را از ارزش کل معاملات سهام به خود اختصاص داد.
    در گروه انبوه سازی هم 492 میلیارد ریال خرید و فروش انجام شد و با سهم 8.9 درصدی از معاملات در رده سوم قرار گرفت.
    مهمترین رویدادهای هفتگی فرابورس ایران
    در نخستین روز هفته قبل، اسناد خزانه اسلامی با نماد "اخزا2" در بازار ابزارهای نوین مالی گشایش یافت.
    همچنین پذیره نویسی جدیدترین ETF فرابورس با نام صندوق آرمان آتی کوثر در روزهای 19 تا 21 بهمن انجام شد.
    طبق این گزارش، در روز 20 بهمن، 8.8 درصد از سهام غیرمدیریتی کارخانجات مخابراتی ایران در بازار پایه توافقی، عرضه و معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها