عصر خودرو

منابع برزیلی خبر دادند

مذاکره ایران برای ساخت ۲ پالایشگاه در برزیل

عصر بازار- یک مقام دولت برزیل گفت ایران تمایل خود را نسبت به سرمایه گذاری در ساخت دو پالایشگاه در برزیل نشان داده و دو کشور در حال مذاکره در این خصوص هستند.

مذاکره ایران برای ساخت ۲ پالایشگاه در برزیل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یک منبع آگاه در دولت برزیل گفت، ایران و برزیل در حال گفت و گو درباره  سرمایه گذاری احتمالی ایران در پروژه های پالایشگاهی تحت کنترل شرکت دولتی پترولیو برازیلیرو هستند.

    این منبع افزود، ایران که بعد از لغو تحریم ها در حال افزایش تولید نفت خود است علاقمند به صادرات نفت به برزیل، پالایش نفت ارسالی در پالایشگاه های واقع در شمال شرق این کشور و سپس فروش آنها در بازار برزیل است. وی گفت، این گفت و گوها هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.

    این منبع اضافه کرد، این مذاکرات تا رسیدن به نتیجه نهایی راه درازی در پیش دارند.

    منبع مذکور که به دلیل غیرعلنی بودن مذاکرات دو کشور نخواست نامش فاش شود گفت: «این موضوع هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز کار زیادی لازم است تا تکامل پیدا کند.»

    وی گفت، ایران تمایل خود را نسبت به سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه های پریمیوم یک و پریمیوم دو در ایالت های مارانهائو و کئارا در شمال شرق این کشور نشان داده است. این پالایشگاه ها برای تولید سوخت های سولفور پایین طراحی شده اند.

    هرچند طراحی این پروژه ها توسط شرکت دولتی پتروبراس انجام شده، اما سرمایه گذاری ای در این طرح ها انجام نشده است. منبع مذکور نگفته که آیا هرگونه سرمایه گذاری ای از سوی ایران شامل پتروبراس هم خواهد بود یا نه.

    شرکت پتروبراس که درگیر مشکلات مالی، یک رسوایی فساد مالی و افت قیمت های نفت است، کار بر روی این دو پروژه را متوقف کرده است. انتظار می رود هر یک از این پروژه ها 15 میلیارد سرمایه گذاری نیاز داشته باشد.

    پتروبراس برای کاستن از بدهی حدودا 130 میلیارد دلاری خود قصد دارد 15.1 میلیارد دلار از دارایی های خود را تا پایان امسال به فروش برساند. از این رو این شرکت به دنبال شرکایی برای پالایشگاه های خودش است.

    ادواردو براگا، وزیر معادن و انرژی برزیل گفته، کشورش «در حال گفت و گو با ایرانی ها درباره موضوع پالایشگاه ها در برزیل است.»

    پتروبراس از اظهارنظر درباره احتمال سرمایه گذاری ایران در پالایشگاه های برزیل خودداری کرده است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها