عصر خودرو

نفت آمریکا ۲۷ دلار

عرضه مازاد نفت بیشتر شد

عصر بازار- در پی رکوردزنی موجود ذخایر نفت خام آمریکا در مرکز تحویل کوشینگ، و نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهان و قیمت نفت در روز پنجشنبه مجددا کاهش یافت.

عرضه مازاد نفت بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز  ، هر بشکه نفت برنت با 9 سنت کاهش قیمت معادل 30 دلار و 75 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با افتی 33 سنتی به 27 دلار و 12 سنت رسید. این در حالی بود که در اوایل امروز این معیار نفتی با ثبت قیمت 26 دلار و 19 سنتی، پایین‌ترین قیمت خود را از سال 2003 تجربه کرده بود.

    آمار اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا در روز چهارشنبه نشان می‌دهد که موجودی ذخایر نفتی در مرکز تحویل کوشینگ، اوکلاهاما به بالاترین سطح خود (نزدیک به 65 میلیون بشکه) رسید.

    گزارش موسسه شورک آمریکا نشان می‌دهد که  سقوط تقاضای فصلی نفت در انتهای زمستان فشار روی بازار نفت را بیشتر خواهد کرد. تحلیلگران اعلام کردند که فاصله گرفتن اخیر برنت از WTI توسط کندی تقاضای آمریکا و پرشدن ذخایر نفتی حمایت می‌شود.

    گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد: « عرضه مازاد موجود در بازار نفت در کنار کندی اقتصاد چین به این معناست که قیمت‌ها تا نیمه دوم سال جاری پایین باقی خواهد ماند. خطر نگرانی از رشد چین و روند نزولی نفت بیش از حد انتظار بوده است. ما انتظار داریم که قیمت نفت میان سطح 20 دلاری ( سطح استرس عملیاتی) و 40 دلاری (سطح استرس مالی) در نوسان باشد و تا نیمه دوم سال 2015 قیمت‌ها رشد چندانی نداشته باشند.»

    تحلیلگران نموداری اظهار داشتند قیمت‌های نفت خام تنها چند روز تا رسیدن به سطح 25 دلار به ازای هر بشکه فاصله دارند. متئو اسفرو، تحلیلگر تکنیکال بازار جهانی اینفورما در نیویورک اعلام کرد اگر WTI بیش از این سقوط کند، به احتمال زیاد سطح حمایتی 25 دلار و 4 سنتی را نیز آزمایش خواهد کرد.

    قیمت نفت از اواسط سال 2014 در حدود 75 درصد کاهش داشته و این در حالی است که تولیدکنندگان نفت در سراسر دنیا روزانه بین 1 تا 2 میلیون بشکه در روز بیش از تقاضا نفت تولید می‌کنند. فعالیت‌های معاملاتی در آسیا به دلیل تعطیلات سال جدید چین و همچنین تعطیل عمومی در ژاپن همچنان پایین‌ باقی مانده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو