عصر خودرو

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت مطرح کرد:

نیاز ایران به صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که جایگاه ایران در تولید نفت و گاز متناسب با ذخایر هیدروکربوری ما نیست، گفت: ایران مصمم به توسعه صنعت نفت و گاز خود در پساتحریم است.

نیاز ایران به صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، امیرحسین زمانی نیا در نشست مشترک هیئت ایتالیایی با شرکتهای ایرانی ضمن اشاره به نزدیکی تمدن دو کشور و همچنین سوابق همکاری در بخش نفت و گاز، تصریح کرد: صنعت نفت ایران نیازمند سرمایه گذاری، انتقال فناوری و مدیریت در بخشهای مختلف این صنعت در پساتحریم است.

    وی به نقش مهم ایران در منطقه اشاره کرد و با تاکید بر این که ایران بخشی از راه حل مشکلات منطقه است، یادآور شد: ایران ثبات سیاسی، امنیتی و دموکراسی دارد و به عنوان یک بازیگر گروهی در صحنه بین المللی، برای بازگشت ثبات به منطقه تلاش می کند.

    به گفته معاون وزیرنفت، با توجه به ثبات سیاسی و امنیتی در کشور ایران مقصد مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است.

    زمانی نیا با بیان این که ایران نیازمند بیش از صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخشهای مختلف صنعت نفت است، تصریح کرد: امیدواریم ایتالیا بتواند بخشی از این سرمایه را تامین و در ایران سرمایه گذاری کند.

    وی با بیان این که پروژهای EOR , IOR اولویت ایران در سرمایه گذاری است به مصرف بالایی انرژی در ایران اشاره کرد و افزود: ایران در اوج مصرف گاز در زمستان به اندازه کل اروپا گاز مصرف می کند.

    معاون وزیر نفت به برنامه ایران برای افزایش تولید گاز در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و با بیان این که قرار است تا پایان این برنامه تولید گاز به بیش از یک میلیارد مترمکعب در روز برسد، تصریح کرد: ایران امیدوار است بتواند در بلندمدت به اروپا ال ان جی صادر کند.

    زمانی نیا با بیان این که شرکتهای اروپایی در زمینه ارتقا برداشت، بهره وری و همچنین  در صرفه جویی دارای شرکتهای معتبری هستند، افزود: این شرکتها می توانند به ایران در بخشهای مختلف بهینه سازی مصرف انرژی کمکهای فراوانی کنند.

    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت بار دیگر به سابقه همکاری ایران و ایتالیا در میدانهای نفتی همچون داخوین و بلال اشاره کرد و افزود: امیدواریم این روابط احیا و تقویت شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها