عصر خودرو

بانکی ها افت اروپا را رقم زدند

عصر بازار- بازارهای اروپایی برای هفتمین روز متوالی با افت همراه شدند و قیمت سهام بانک ها با بیشترین میزان افت، پیشرو در روند نزولی این بازارها شدند.

بانکی ها افت اروپا را رقم زدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مسیر نزولی بازارهای جهانی که از سال 2012 میلادی تا کنون ایجاد شده است بدون هیچ نشانی از بهبودی در حال طی شدن است در حالی که بازارهای جهانی را هر روز دستخوش افتی جدید در صنایعی جدید می کند.

    بر اساس این گزارش، بانک یونانی Eurobank Ergasias با افت 12 درصدی قیمت همراه شد در حالی که نگرانی یونان از ناتوانی بانک های این کشور برای عبور از بحران موجب افزایش قیمت هزینه بیمه های مالی شده است.

    در این بین، بانک کردیت سوئیس نیز شاهد افت 8.4 درصدی قیمت سهام خود بود و بانک دویچه آلمان نیز کاهش 4.3 درصدی قیمت سهام را به ثبت رساند و کمترین میزان قیمت را نسبت به سال 1992 میلادی از آن خود کرد.

    این در حالی است که، شاخص استاکس اروپا کاهش 1.6 درصدی داشت و به منطقه "oversold" وارد شد.

    منطقه oversold اصطلاحا به وضعیتی اطلاق می شود که ارزش یک دارایی به کمتر از ارزش واقعی آن می رسد. این موقعیت بازار غالبا به دلیل معاملات هیجانی و عکس العمل بیش از حد بازار به رفتار سهامداران است.

    گیلرمو هرناندز، مدیر معاملات موسسه MPPM در آلمان در این خصوص اظهار داشت: اوضاع شکننده بازار به این زودی بهبود نمی یابد. سرمایه گذاران باید نقدینگی خود را افزایش دهد و در خصوص موقعیت های خرید بسیار دفت کنند.هر لحظه ممکن است بازار با صف های خرید مواجه شود و هوشیاری در این قبیل بازارها بسیار نکته با اهمیتی است.

    در این بازار، قیمت سهام کامرز بانک با افت 4.4 درصدی رو به رو شد و بانک سوئد نیز با افت 5.7 درصدی همراه شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها