عصر خودرو

روابط فرابورس ایران با بورس لوکزامبورگ توسعه می‌یابد

عصر بازار- با توجه به فعالیت بورس لوکزامبورگ در زمینه تامین مالی اسلامی به عنوان نخستین بورس اروپایی در زمینه پذیرش صکوک و همچنین سابقه پذیرش ۱۶ صکوک در این بورس تاکنون، در این گفت‌وگو مقرر شد تا تیم‌های مشترکی از سوی دو نهاد، راه‌های توسعه روابط را بررسی و موانع احتمالی همکاری را شناسایی کنند.

روابط فرابورس ایران با بورس لوکزامبورگ توسعه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش خبری «عصربازار» به نقل از به نقل از فرابورس ایران، در جریان مذاکره تلفنی مدیران عامل بورس لوکزامبورگ و فرابورس ایران بر ضرورت توسعه صکوک و راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری اسلامی به صورت مشترک تاکید شد.
    بر اساس این گزارش، در ادامه روند رو به رشد مذاکره مسئولان بورس‌های معتبر اروپایی با مسئولان بازار سرمایه کشور، رابرت شارف مدیرعامل بورس لوکزامبورگ و امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در یک گفت‌وگوی تلفنی، خواستار گسترش روابط دوجانبه در زمینه توسعه بازارهای بین‌المللی شدند.
    مدیرعامل این بورس اروپایی که از پیشگامان راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسلامی در دنیا محسوب می‌شود، در این گفت‌وگوی نیم ساعته بر ضرورت اجرای پروژه‌های مشترک برای توسعه اوراق بهادار اسلامی تاکید کرد.
    همچنین در این مذاکره، پیشنهاد امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران مبنی بر راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری اسلامی در بورس لوکزامبورگ مطرح و درباره آن تبادل نظر شد؛ این پیشنهاد در حالی طرح شد که چارچوب مقرراتی لوگزامبورگ شرایط را برای پیاده‌سازی و سازماندهی این ابزارهای اسلامی فراهم می‏کند.
    علاوه بر این، با توجه به فعالیت بورس لوکزامبورگ در زمینه تامین مالی اسلامی به عنوان نخستین بورس اروپایی در زمینه پذیرش صکوک و همچنین سابقه پذیرش 16 صکوک در این بورس تاکنون، در این گفت‌وگو مقرر شد تا تیم‌های مشترکی از سوی دو نهاد، راه‌های توسعه روابط را بررسی و موانع احتمالی همکاری را شناسایی کنند.
    در عین حال، حمایت قاطعی توسط مسئولین دولتی لوکزامبورگ و همچنین بخش خصوصی این کشور برای جذب و تسهیل ارائه محصولات مالی اسلامی در بورس لوکزامبورگ وجود دارد.
    گفتنی است، بورس لوکزامبورگ در 1953 اولین سهام بین‌المللی و در سال 1962، اولین صندوق سرمایه‌گذاری (Finance-Union) را پذیرش کرده و به دلیل چابکی بیشتر و بروکراسی کمتر، محور پذیرش‏های بین‌المللی در اروپا محسوب می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها