عصر خودرو

نگاهی به وضعیت ۲ صندوق سرمایه گذاری موفق

عصر بازار- به همراه استقبال سرمایه گذاران از بازار سرمایه و قرارگرفتن خوشایند بورس بر مدار صعودی در دو ماه اخیر، برخی ابزارهای سرمایه گذاری در این بازار از جمله صندوق های سرمایه گذاری نیز از این استقبال و بازدهی عملکردها کم نصیب نبوده اند و افرادی که با سازو کارهای سرمایه گذاری در بازار سرمایه آشنایی ندارند از طریق برخی از این صندوق ها حتی بیشتر از اکثریت سهامداران کسب سود کرده اند.

نگاهی به وضعیت ۲ صندوق سرمایه گذاری موفق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، در میان می توان به بازدهی مناسب 2 صندوق سرمایه گذاری تحت مدیریت "کارگزاری بانک توسعه صادرات" اشاره کرد که در ماههای اخیر جایگاه ممتازی در بین صندوق ها قرار گرفته اند.

    صندوق "سرمایه گذاری توسعه صادرات" که در تاریخ 20/01/1390  با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه گذاری موضوع بند 20 ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤، فعالیت خود را آغاز کرد و این صندوق از نوع صندوق های سرمایه گذاری از نوع کوچک می باشد و به منظور سرمایه گذاری در سهام و حق تقدم پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و نیز سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت تأسیس گردیده است.
    بازدهی این صندوق از ابتدای تأسیس تا کنون بیش از 402 درصد بوده و در ماههای اخیر توانسته در بین 95 صندوق سرمایه گذاری مشترک در سهام، جایگاه اول را در بازه یکماهه، سه ماهه منتهی به 19 بهمن 1394 به ترتیب با بازدهی 63.90 ،67.90 و جایگاه هفتم در بازه شش ماهه منتهی به 19 بهمن 1394 با بازدهی 34.8 درصدی کسب نماید.
    خلاصه وضعیت بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در جدول زیر قابل مشاهده است:

    دومین صندوق تحت مدیریت "کارگزاری بانک توسعه صادرات" ، صندوق سرمایه گذاری "توسعه پست بانک" است که این صندوق در تاریخ ٢۰/١۰/١٣٩٣ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه گذاری موضوع بند ٢۰ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤ ، به عنوان یک صندوق مختلط فعالیت خود را آغاز کرد. بازدهی این صندوق از ابتدای تأسیس تا کنون 34.10درصد بوده و همچنین توانسته در بین 17 صندوق سرمایه گذاری مختلط، جایگاه نخست را در بازه یکماهه، سه ماهه و شش ماهه منتهی به 19 بهمن 1394 به ترتیب با بازدهی 30 ، 33.2و 22.9 درصدی کسب نماید.
    خلاصه وضعیت بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در جدول زیر قابل مشاهده است:

     

    در پایان با توجه به بهبود چشم انداز بازار سرمایه و سرازیر شدن جریان نقدینگی داخلی و خارجی به سمت این بازار، صندوق های سرمایه گذاری و خصوصا صندوق های تحت مدیریت کارگزاری بانک توسعه صادرات با توجه به عملکرد اخیر آن، می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها