عصر خودرو

مدیرعامل گروه ایرباس:

اولین هواپیمای ATR آبان ۹۵ به هما تحویل می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل گروه ایرباس با بیان این‌که فقط در سال‌های اولیه در بحث تامین مالی تفاهم خرید ۱۱۸ فروند هواپیما با ایران مشارکت می‌کنیم،گفت:‌تامین مالی هنوز به دلیل محدودیت‌های موجود با مشکلاتی مواجه است و نمی‌توانیم تامین مالی خود را بر اساس دلار قرار دهیم.

اولین هواپیمای ATR آبان ۹۵ به هما تحویل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، توماس آندرس با اشاره به این‌که ایرباس در خصوص تامین مالی -خرید 118 فروند هواپیما از سوی ایران- همکاری بسیاری از خود نشان داده است، اظهار کرد:‌تامین مالی هنوز به دلیل محدودیت‌های موجود با مشکلاتی مواجه است و نمی‌توانیم تامین مالی خود را بر اساس دلار قرار دهیم. ایرباس در سال‌های اولیه در بحث تامین مالی مشارکت می‌کند اما امیدواریم سایر بنگاه‌های تامین مالی اروپایی برای فاینانس دادن به خرید هواپیماها وارد عمل شوند.

    وی با اشاره به این‌که ایرباس‌های A380 امسال یا سال آینده تحویل نمی‌شود و افق زمانی ما 2020 میلادی است، تصریح کرد:‌ تا آن زمان به شرکای خود در ایران ایر کمک خواهیم کرد تا آمادگی کامل برای اضافه کردن A380 را به ناوگان خود داشته باشند.

    وی با بیان این‌که حدود 200 مشتری در بیش از 100 کشور برای هواپیماهای ATR داریم، اظهار کرد: گروه ایرباس بخشی از تامین مالی قرارداد فروش هواپیمای ATR را با ایران‌ایر انجام می‌دهد. باور داریم که تامین کننده‌‌گان مالی به زودی این اطمینان را به دست می‌آورند که وارد بازار ایران شوند اما ما باید اطمینان اولیه را به آنها بدهیم. بنابراین ما یک گروه هستیم (به همراه فین‌مکانیکای ایتالیا) و تصمیم داریم برای هواپیماهای تحویلی امسال و سال آینده تامین مالی را انجام دهیم. همچنین می‌توانیم ECAهای اروپایی را تشویق به همکاری کنیم، آنها نیز علاقه‌مندی خود را ابراز کرده‌اند.

    وی با اشاره به این‌که تعداد فعلی قرارداد با ایران‌ایر 20 فروند هواپیمای ATR است که تحویل آن‌ها را از نوامبر 2016 (آبان سال 95) تا آخر 2018 انجام می‌شود،گفت:‌ بعد از آن گزینه‌هایی برای 20 هواپیمای دیگر داریم. امیدوارم بتوانیم با دو ایرلاین دیگر نیز مذاکراتی را آغاز کنیم. به طور کلی 8 ایرلاین محلی وجود دارند که دارای 28 فروند هواپیما با میانگین عمر 18 سال هستند و با احتساب هواپیماهای روسی این میانگین به 25 سال افزایش می‌یابد.

    مدیرعامل ATR نیز با بیان این‌که مصرف هواپیماهای این شرکت نصف هواپیمای جت است، گفت:  این چیزی است که تمامی ایرلاین‌های جهان خواهان آن هستند، هواپیمایی که از لحاظ پایین بودن آلایندگی، آلودگی صوتی و مصرف سوخت با محیط زیست سازگار باشد. برای اینکه مقایسه‌ای داشته باشید: به ازای هر مسافر حدود 2 لیتر در هر 100 کیلومتر پرواز سوخت کمتری مصرف می‌شود که از سطح معمول پایین‌تر است.

    وی با اعلام این‌که مذاکراتی با هواپیمایی آسمان انجام داده‌ایم و سایر ایرلاین‌ها نیز ابراز علاقه‌مندی کرده‌اند، افزود: اولویت ATR ایران‌ایر است، چراکه این ایرلاین نماینده ایرلاین‌های ایرانی است.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها