عصر خودرو

رئیس سازمان بورس در نشست خبری مطرح کرد

ورود نقدینگی از بازارهای رقیب به بازار سرمایه

انتشار۱۰هزار میلیارد تومان اوراق جدید رهنی/ اوراق خزانه بهترین گزینه خارجی‌ها

عصر بازار- محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که هم اکنون در حال برگزاری است، عنوان کرد :از ابتدای سال تا بیستم دی ماه سال جاری، حجم معاملات خرد روزانه به طور متوسط ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. اما از این تاریخ تا کنون به طور متوسط روزانه حجم معاملات ۳۲۸ میلیارد تومان ( به جز معاملات بلوکی) بوده است. بنابراین این افزایش چشمگیر نشان دهنده این است که نقدینگی تمایل زیادی دارد که از بازارهای رقیب به سمت بازار سرمایه بیاید.

ورود نقدینگی از بازارهای رقیب به بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، رییس سازمان بورس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشد سریع بازار همگام با انتشار اخبار خوب نشان می‌دهد که افزایش دامنه نوسان و کاهش حجم مبنا که بر اساس مطالبه بازار صورت گرفته است، به درستی انجام شده و نزدیک شدن این دو فاکتور به استاندارهای جهانی در کوتاه مدت امکان پذیر است.
    همچنین فطانت ازارسال نامه وزیر راه و شهر سازی به معاون اول رییس جمهور برای عرضه 10 هزار میلیارد تومان اوراق جدید رهنی خبر داد و اضافه کرد: در راستای اصلاح سامانه معاملات در ماه جاری جرایم نقدی در هیات‌های تجدید نظر قطعی شده که شامل 1 میلیارد و 750 میلیون تومان جریمه نقدی است. به این ترتیب سازمان در برخورد با افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند، جدی است و برای انتظام بخشی به بازار این جرایم را اجرا می‌کند.
    فطانت گفت: سرمایه گذاران خارجی باید برای ورود به بازار صکوک ترغیب شوند. البته در این بازار، اوراق خزانه اسلامی بهترین گزینه هستند. به این دلیل که ریسک این اوراق صفر است و سرمایه گذار خارجی می‌تواند منابعش را وارد بازاری کند که کاملا بدون ریسک جریان دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو