عصر خودرو

معاونت اکتشاف سازمان زمین‌شناسی تشریح کرد:

جذابیت‌های معادن ایران برای سرمایه‌گذاری خارجی

رکود معادن دوام نمی‌آورد

عصر بازار- معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران معادن طلا، مس، سنگ‌آهن، سرب و روی و برخی خاک های نادر را به عنوان جذابیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری معدنی در ایران معرفی کرد و گفت: به زودی معادن سنگ‌آهن و طلا از رکود جهانی خارج می شوند.

جذابیت‌های معادن ایران برای سرمایه‌گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بهروز برنا با اشاره به رفت‌وآمدهیات‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری در معادن ایران گفت: معادن طلا، مس، سنگ‌آهن، سرب و روی و برخی خاک های نادر را به عنوان جذابیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری معدنی در ایران معرفی کرد و گفت: به زودی معادن سنگ‌آهن و طلا از رکود جهانی خارج می شوند.

    او افزود: ایران رنگین‌کمانی از معادن را در اختیار خود دارد به‌طوری که اکثر عناصر موجود در جدول مندلیف کشف شده‌اند و می‌توان ردپایی از این عناصر در مناطق چهارگانه زمین‌شناسی کشور پیدا کرد.

    برنا گفت: به غیر از الماس و نیکل ایران دارای تمام ذخایر معدنی است و می‌تواند بخشی از هزینه‌های اکتشافی 15.6 میلیارد دلاری دنیا را برای اکتشافات معدنی ایران از سوی سرمایه گذاران خارجی جذب کند.

    معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی افزود: هفت نوع ماده معدنی نظیر، سرب، روی، سنگ‌آهن، مس، اورانیوم،کروم و الماس بیشترین هزینه‌های اکتشافی دنیا را به خود اختصاص داده که با توجه به وجود انبوهی از پنج نوع ذخیره از این هفت نوع ماده معدنی در ایران، به نظر می‌رسد زمینه‌های مساعد برای جذب بخشی از این بودجه‌ها در ایران وجود دارد.

    برنا گفت: ایران روی کمربند مس، طلا و سنگ‌آهن دنیا قرار گرفته که آرزوی هر ملتی است چنین ذخایری را داشته باشد و بتواند از محل فعال کردن آن توسعه کشور خود را رقم بزند از این رو در شرایط پساتحریم یکی از وظایف حاکمیت این است که با شفاف سازی در قوانین و مقررات زمینه لازم را برای جذب سرمایه‌گذاری در معادن آماده کند.

    معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی با اشاره به رکود در معادن دنیا افزود: در شرایط رکود بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در معادن به وجود آمده است چرا که تحلیلگران معتقدند این رکود دوام نخواهد یافت و رکود در معادن مس و سنگ آهن با توجه به پیش‌بینی‌ها برای افزایش رشد اقتصادی هند و چین تا دو سال آینده به پایان خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها