عصر خودرو

سوال اسداله عسگراولادی از بانک مرکزی درباره نرخ ارز

فرآیند تک‌نرخی کردن ارز چگونه است؟

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره نرخ ارز و وضعیت مالیات‌ها در بودجه توضیح داد.

فرآیند تک‌نرخی کردن ارز چگونه است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، اسداله عسگراولادی امروز صبح در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: «در صورتی که قانون مالیات‌ها به شکل فعلی اجرا شود، فرار سرمایه تشدید خواهد شد، زیرا حساب‌های شخصی و هر نوع معاملات فاش می‌شود و از طرفی، سرمایه‌گذاری خارجی تهدید می‌شود.»

    وی افزود: «نرخ ارز شمشیر دولبه است. دیروز با آقای سیف صحبت کردم و گفتند عدد فعلی نرخ ارز بانکی 3018 تومان است و در بازار حدود 3600 تومان است. سوال این‌جاست که کدام نرخ را می‌خواهند به کدام برسانند.»

    رییس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: «اگر دلار 3600  را به 3018  برسانند، بدون شک باید صادرات را حذف کنیم. اگر برعکس، ٣۰١٨ را به ٣٦۰۰ باز برسانیم، سوال این‌جاست که چگونه این کار را انجام می‌دهند؟»

    عسگراولادی متذکر شد: «بانک مرکزی باید صحبت کند که تک‌نرخی کردن به چه منظور است و به کدام عدد می‌رسد.»

    وی عنوان کرد: «درآمدهایی که در بودجه ذکر شده است، قابل وصول نیست، حتی در قسمت مالیات و نفت.»

    رییس اتاق بازرگانی ایران و چین خاطرنشان کرد: «سال ٩٤ که رکود فاجعه باری برای اقتصاد کشور بود، بنابراین درآمدی وجود ندارد که از آن مردم مالیات دهند.»

    وی با بیان این‌که من متاسفانه با این شرایط کسری بودجه را می بینم، متذکر شد: «اگر این روند را پیش بگیریم، کسری بودجه فاحشی در نیمه دوم سال خواهیم داشت.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها