عصر خودرو

مدیرعامل ایران ایر:

قراردادنهایی با ATR تا پایان سال منعقد می شود

عصر بازار- مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه قرارداد نهایی خرید هواپیماهای جدید ATR تا پایان سال جاری کشورمان منعقد می شود، گفت: آخرین مدل هواپیماهای ATR را سفارش داده ایم و تا پایان سال ۲۰۱۶، ۴ فروند هواپیما از این مدل وارد ناوگان ایران ایر می شود.

قراردادنهایی با ATR تا پایان سال منعقد می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، فرهاد پرورش با بیان اینکه 50 درصد سهام شرکت هواپیماسازی ATR  متعلق به شرکت ایرباس است،  اظهار داشت:  شرکت ATR ایتالیایی است اما از گروه زیر مجموعه ایرباس به شمار می رود.

    وی با اشاره به مزیت های ورود هواپیماهای ATR به ناوگان هوایی کشورمان گفت: این هواپیماهای کوتاه برد مختص  مناطق محروم و 50 فرودگاهی که پرواز بسیار کمی دارند، هستند و همواره مردم و مقامات محلی این مناطق پیگیر افزایش پروازها بوده اند که می توان با ورود این ناوگان به این نیاز جواب داد.

    مدیرعامل ایران ایر ادامه داد:  در حال حاضر فرودگاه هایی تنها با سه پرواز در هفته فعال هستند  و همواره تقاضا برای افزایش پرواز در این فرودگاه ها وجود دارد اما به دلیل کمبود هواپیما در کشور این تقاضا ها براورده نمی شود و با توجه به کمبود هواپیما، ناوگان موجود پروازهای مسیرهای اصلی و مراکز استانی  را پوشش می دهند.

    وی  افزود: کاری  که در دنیا برای کشورهای بزرگ و پهناور مانند ایران انجام شده است، برقراری پروازهای درون استانی است  که این اقدام نیاز به هواپیماهای کوچک دارد و شرکت ATR  هم تولید کننده هواپیماهای کوچک است و از سویی دیگر در کشورمان هم تجربه استفاده از این هواپیماها وجود دارد و شرکت هواپیمایی آسمان هم از این هواپیما در ناوگان خود دارد.

    پرورش با بیان اینکه ایران ایر هم آخرین مدل این هواپیما را وارد ناوگان خود می کند، گفت: شرکت هواپیمایی آسمان سال 1992 از این کمپانی هواپیما خریده و  این هواپیماها هم هنوز عملیاتی هستند  اما ایران ایر آخرین مدل این هواپیماها یعنی مدل ATR72/600 سفارش داده است که  تمام این هواپیماهای ATR جدید و نو هستند.

    وی تاکید کرد: پیش نویس این قراردادها به امضا رسیده و تفاهم نامه آن هم انجام شده است و اصل قرارداد هم به زودی منعقد خواهد شد.

    مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه موافقت های اولیه انجام شده است، ادامه داد: به زودی مذاکرات قراردادی شروع می شود و احتمالا تا پایان سال جاری کشورمان قرارداد نهایی هواپیماهای ATR به امضا می رسد.

    مدیر عامل ایران ایر با بیان اینکه این قرارداد برای شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) است، اظهار داشت:  ATR  تلاش می کند به با سایر ایرلاین ها هم مذاکرات برای فروش را آغاز کند.

    وی با بیان اینکه این 20 فروند هواپیمای موضوع قرارداد در دوره 3 تا 4 ساله تامین می شود، ادامه داد: پیش بینی می شود 2 تا 4 فروند از این هواپیماها تا پایان سال2016 وارد ناوگان ایران ایر شود.

    پرورش تاکید کرد: رقم کاتالوگ این قرارداد ممکن است به یک میلیارد دلار برسد ولی مذاکره تا 50 الی 60 درصد کاهش پیدا می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها