عصر خودرو

ترکیه به دنبال کاهش ۱۵درصدی قیمت واردات گاز از ایران است

عصر بازار- حمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان این که قرارداد گازی ایران و ترکیه در شرائط خاصی و در دولت سازندگی امضا شد، گفت: از دیدگاه ما این قرارداد برد_ برد و با قیمت مناسب بین ایران و ترکیه امضا شد، در حالی که ترکیه اعتقاد دیگری داشت.

ترکیه به دنبال کاهش ۱۵درصدی قیمت واردات گاز از ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، وی افزود: ترکیه پس از امضای قرارداد گازی با ایران، قرارداد گازی دیگری با قیمتهایی پایین تر با کشور روسیه امضا کرد، بنابراین ترکها اعتقاد داشتند قرارداد گازی با ایران، قرادادی برد_ باخت است.

    حسینی تصریح کرد: ایران طی سال ٩۰ مجبور شد برای تامین نیاز داخلی خود از کشور ترکمنستان گاز خریداری کند، همچنین ما در فصل زمستان مجبور بودیم صادرات گاز خود را کاهش دهیم، به همین دلیل ترکیه مدعی بود که ایران تعهدات بین‌المللی خود را انجام نداده است، در حالی که این ادعا ثابت نشد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی اعلام کرد: ترکیه خواهان کاهش ١۰ تا ١٥ درصدی نرخ گاز صادراتی ایران است، ممکن است این کاهش نرخ در دادگاه بین‌المللی اجرایی شود و یا دو طرف مصالحه دیگری دست یابند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها