عصر خودرو

با استقبال از انجام نخستین تراکنش اینستکس؛

مقام آلمانی: هدف ما تسهیل تجارت با ایران و حفظ برجام است

عصر بازار- «میگوئل برگر» مدیرکل امور اقتصادی و توسعه پایدار» در وزارت خارجه آلمان درباره انجام نخستین تراکنش میان اروپا و ایران از طریق اینستکس اعلام کرد که هدف ما تسهیل تجارت [با ایران] و حفظ برجام بوده و خواهد ماند.

مقام آلمانی: هدف ما تسهیل تجارت با ایران و حفظ برجام است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، برگر سه‌شنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: این گامی مهم برای حمایت از مردم ایران با کالاهای پزشکی است. هدف ما تسهیل تجارت [با ایران] و حفظ برجام بوده و خواهد ماند. اینستکس بالاترین استانداردهای پایبندی [به این توافق] را تضمین می‌کند.

    در همین حال، «فدریکا موگرینی» مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با استقبال از انجام نخستین تراکنش از طریق اینستکس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: فرانسه، آلمان و انگلیس با موفقیت نخستین تراکنش را انجام داده و صادرات کالاهای پزشکی از اروپا به ایران را تسهیل کردند. اینستکس و شرکت ایرانی متناظر آن STFI روی انجام تراکنش‌های بیشتر و تقویت این سازوکار، کار خواهند کرد.
    وزارت امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه نخستین عملیات مالی با ایران بر اساس سازوکار مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس را تأیید کرد.
    بر اساس بیانیه این وزارتخانه که در توییتر منتشر شد برلین، پاریس و لندن اولین معامله تجاری با ایران بر اساس اینستکس را برای تسهیل ارسال تجهیزات پزشکی به ایران با موفقیت انجام داده‌اند.
    در این بیانیه ابراز امیدواری شده که اینستکس و همتای ایرانی آن برای توسعه این سازوکار و انجام تراکنش‌های بیشتر با یکدیگر همکاری کنند.
    ابزار حمایت از مبادلات تجاری (انگلیسی: Instrument in Support of Trade Exchanges) به اختصار اینستکس (INSTEX) یا سامانه حمایت از مبادلات تجاری یک ابزار ویژه مالی است که در بهمن 1397 توسط فرانسه، آلمان و انگلیس برای تسهیل تجارت غیردلاری با ایران ایجاد شد.
    مقر اینستکس در پاریس پایتخت فرانسه است.

    سخنگوی رسمی دولت فرانسه نیز گفت: انجام نخستین تراکنش اینستکس با ایران را تایید می کنیم و تاکید داریم که تجارت مشروع با ایران از این کانال، ادامه و گسترش یابد.
    آماده گفتگوی سازنده با ایران برای حل و فصل مسائل مرتبط به تعهدات برجامی هستیم

    برچسب ها