عصر خودرو

بررسی عملکرد مالی یک نماد بورسی

«حسینا» چقدر ارزنده است؟

عصر بازار- شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در اسفند ماه با ثبت درآمد ۵۲۰ میلیارد و ۴۳۱ ریالی کل فروش خود در سال ۹۸ را به بیش از ۵ هزار میلیارد ریال رساند.

«حسینا» چقدر ارزنده است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا که با نماد حسینا و سرمایه 500 میلیارد ریالی در بورس فعال است در اسفند ماه ار فروش محصولات و خدمات خود 520 میلیارد و 431 میلیون ریال درآمد داشته تا کل درآمدهای سال 98 را به 5 هزار و 208 میلیارد و 341 میلیون ریال برساند.

    بدین‌ ترتیب میزان فروش این شرکت در سال 98 در مقایسه با سال 97 رشدی 8 درصدی را به ثبت رسانده است. این در حالی است که در 9 ماهه نخست رشد درآمدها تنها 2 درصد بود و سود خالص شرکت با افتی 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 97 به 840 میلیارد و 605 میلیون ریال رسیده بود. این بدین معناست که حاشیه سود 9 ماه نخست این شرکت در سال 98 به 22٫8 درصد رسیده که در مقایسه با کل سال 97 ( 22٫2 درصد) اندکی رشد داشته است. عملکردی که نشان از ثبات نسبی عملکرد مالی حسینا دارد.
    عملکرد اسفندماه حسینا نشان می‌دهد این شرکت توسعه خدمات دریایی در آخرین ماه سال اگر چه توانسته درآمد خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش دهد اما در مقایسه با بهمن ماه با افت 14 درصدی مواجه شده است. همچنین حسینا که در اول بهمن هیات مدیره جدید خود را اعلام کرده است، در پایان آذرماه توانسته بود مجموع دارایی‌های خود را با 11 درصد افزایش به  5 هزار و 703 میلیارد ریال برساند.

    حسینا در یک سال اخیر در بورس نیز عملکرد خوبی داشته و توانسته رشد قیمت 273 درصدی را به ثبت برساند این در حالی است که بازدهی یکماهه این سهم تنها 6 درصد بوده است.

    برچسب ها