عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح جامع حمایت از کسب و کارهای خسارت دیده بر اثر کرونا در مجلس تدوین می‌شود

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری طرح جامع حمایت از کسب و کارهای اقتصادی در مجلس خبر داد و گفت: در این طرح روشهای تامین مالی برای کسب و کارهای اقتصادی خسارت دیده بر اثر کرونا تعیین می‌شود.

طرح جامع حمایت از کسب و کارهای خسارت دیده بر اثر کرونا در مجلس تدوین می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی در کرمان با گرامیداشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: طرح جامع برای حمایت از کسب و کارهای اقتصادی در کشور نیاز بود که سعی کردیم این طرح را در کمیسیون اقتصادی مجلس بر سه محور پیگیری کنیم.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیبهای اقتصادی بیماری کرونا در کشور و پیامدهای بد آن بر اقتصاد کشور گفت: اقدامات دولت برای حمایت از کسب و کارهای اقتصادی کارساز نیست.

    وی با بیان اینکه با تمام اقداماتی که دولت تاکنون انجام داده اما نیازهایی احساس می‌شود که باید کار کارشناسی انجام شود خاطر‌نشان کرد: تدوین طرح جامع حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک به‌صورت دو فوریتی در مجلس در حال انجام است.

    پورابراهیمی با اشاره به اینکه این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس و با همکاری و هماهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آماده می‌شود افزود: در هفته‌های اخیر شیوع بیماری کرونا آثار بدی بر اقتصاد کشور به‌ویژه کسب و کارهای خرد و کوچک گذاشته است.

    وی با تاکید بر اینکه تامین منابع مالی برای این واحدها یک ضرورت است که در این طرح روشهای تامین منابع مالی بررسی می‌شود گفت: تلاش است در بازه زمانی تقریبا میان‌مدت و بر اساس پیش‌بینی‌های وزارت بهداشت برای کنترل کرونا در کشور روشهای تامین منابع مالی در حوزه اقتصادی را اجرایی کنیم.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام بانکی کشور نقش تعیین کننده ای در اجرای این طرح دارد تصریح کرد: شدت تاثیر‌پذیری کسب و کارهای اقتصادی در کشور بر اثر کرونا متفاوت بوده و نیازمند است که اتاق اصناف و اتاق بازرگانی آسیبهای ناشی از کرونا را به ما گزارش دهند.

    وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، حوزه مرتبط با وزارت صنعت و معدن به‌ویژه بخش اصناف و بازرگانی داخلی این وزارتخانه و همچنین بخش کشاورزی کشور بیشترین آسیب را بر اثر شیوع کرونا دیده‌اند افزود: حدود هفتاد رده و رسته صنفی در کشور داریم که به‌عنوان مثال 12 رسته صنفی تعطیل نیستند اما مابقی این واحدها بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیل هستند و باید از آنها حمایت شود.

    پورابراهیمی با بیان اینکه در هفته پایانی اسفند‌ماه نیز در جلسه مجازی مجلس بر پیگیری این طرح تاکید شد و کار تدوین طرح شروع شده است اظهار داشت: با توجه به اینکه مجلس در شرایط کرونا تعطیل است امیدواریم در هفته‌های آینده و تا پایان فروردین‌ماه سال جاری طرح جمع‌بندی شود و برای تصویب به صحن علنی مجلس بیاید.

    وی با اشاره به اینکه امروز کشور درگیر شرایط خاصی است و همه ارکان باید همکاری کنند تاکید کرد: نظام بانکی کشور نیاز است که همکاری بیشتری داشته باشد و وصول معوقات بانکی خود را در این شرایط به عقب بیاندازد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ظرفیت بازار سرمایه نیز به‌لحاظ حجم بسیار بالای ورود سرمایه در ماه‌های پایانی سال 98 داشته باید برای تامین مالی استفاده کنیم گفت: در برخی روزهای پایانی سال 98 شاهد ورود روزانه هزار تا هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه به بازار سرمایه کشور بودیم که یک ظرفیت بزرگ است.

    پورابراهیمی بیان کرد: دولت نیز از منابع در اختیار خود برای کمک به کسب و کارها پای کار است و در روزهای اخیر 75 هزار میلیارد تومان در ستاد ملی کرونا در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها