عصر خودرو

سازوکار تامین ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از آسیب‌دیدگان کرونا تصویب شد

عصر بازار- هیئت عامل بانک مرکزی درباره موضوعاتی همچون نحوه تامین ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی تصمیم گیری کرد.

سازوکار تامین ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از آسیب‌دیدگان کرونا تصویب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم به نقل از بانک مرکزی،  معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: در جلسه صبح امروز هیئت عامل بانک مرکزی درباره موضوعاتی همچون عملیات بازار باز، نحوه تامین 750 هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی و ایجاد واحد نظارتی در مدیریت کل اعتباری بانک مرکزی تصمیم گیری شد.

    پیمان قربانی ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی افزود: هیئت عامل بانک مرکزی در جلسه‌ای محور‌هایی زیر را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

    - بررسی و تصویب شیوه نامه عمومی و قرارداد بازخرید (ریپو) و معکوس بازخرید (ریپوی معکوس) در راستای اجرای عملیات بازار باز
    - ساز و کار تامین 750 هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده برای اعطا توسط شبکه بانکی با حمایت و پشتیبانی بانک مرکزی به منظور حمایت از فعالیت‌های اقتصادی آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا
    - اتخاذ تصمیم در خصوص ایجاد واحدی در مدیریت کل اعتباری بانک مرکزی برای نظارت بر تامین مالی زنجیره تولید در راستای جهش تولید

    لازم به توضیح است که قرارداد بازخرید (ریپو) توافقی بین دو طرف است به نحوی که یک طرف اوراق بهادار خود را به قیمت مشخص به طرف دیگر می‌فروشد (پول قرض می‌کند) و به طور همزمان تعهد می‌کند که همان اوراق بهادار را به قیمت مشخص و در تاریخ مشخص، در آینده بازخرید کند. نرخ بهره‌ای که در قرارداد ذکر می‌شود، نرخ بهره ریپو نامیده می‌شود. توافقنامه بازخرید معکوس نقطه مقابل توافقنامه بازخرید می‌باشد.

    برچسب ها