عصر خودرو

یک کارشناس بررسی کرد

ایرلاین‌های کوچک چگونه از لغو تحریم‌ها استفاده کنند؟

عصر بازار- یک کارشناس صنعت هواپیمایی با بیان اینکه ورود دولت برای نوسازی ناوگان ایران ایر یک الزام غیر قابل انکار بود، تاکید کرد: با بهبود نسبی اوضاع ایرلاین اصلی کشور، دیگر شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز باید شرایط خود را برای استفاده از این فضا مشخص کنند.

ایرلاین‌های کوچک چگونه از لغو تحریم‌ها استفاده کنند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد بشارتی تصریح کرد: ناوگان هوایی ایران با توجه به فشارهای 30 سال گذشته شرایط بسیار بدی دارد تا جایی که نزدیک به 50 درصد از هواپیماهای امروز کشور باید بازنشست شوند. قطعا در چنین شرایطی نمی‌توان از فضای به وجود آمده پس از لغو تحریم‌ها چشم‌پوشی کرد.

    وی ادامه داد: این انتقادها که از وزارت راه مطرح شده و به این موضوع می‌پردازد که در شرایط فعلی کشور در کنار اولویت خرید هواپیما، اولویت‌های دیگری نیز داشته، بیشتر سیاسی به نظر می‌رسد زیرا بر هیچ کس پوشیده نیست که در اوضاع فعلی ناوگان ایران به نوسازی جدی احتیاج داشت.

    این کارشناس صنعت هواپیمایی در پاسخ به این سوال که چرا تنها ایران ایر در قراردادهای جدید پس از لغو تحریم‌ها هواپیماهای ایرباس نوساز خریده است؟ تاکید کرد: این شرکت که ایرلاین حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید اهمیتی بین‌المللی داشته و در ناوگانش نیاز به تغییراتی جدی وجود داشت. با توجه به ماهیت دولتی این ایرلاین در مذاکرات اخیر وزارت راه و شهرسازی برای این شرکت هواپیماهایی را خریداری کرد.

    بشارتی افزود: برای بهبود اوضاع ناوگان شرکت‌های هواپیمایی خصوصی اما باید روش‌های جداگانه و راهبردهایی جدید اتخاذ شود که تنها می‌تواند از سوی شرکت‌هایی که توان مالی قابل قبول داشته باشند پیگیری شود. به این ترتیب بسیاری از ایرلاین‌های فعلی شرایط خرید هواپیما ندارند.

    وی بحث ادغام ایرلاین‌های کوچک با یکدیگر را راهکاری قابل تامل دانست و اضافه کرد: وقتی کفایت سرمایه ایرلاین‌ها به نوسازی جدی ناوگانشان نمی‌رسد، می توان به ادغام این شرکت‌ها با یکدیگر فکر کرد تا به این ترتیب به جای چند شرکت کوچک، دو یا سه ایرلاین مطرح و قدرتمند کار خود را ادامه دهند.

    بشارتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها می‌توان روی شرایط مالی ایران ایر و ماهان حساب باز کرد و دیگر شرکت‌های هواپیمایی نیاز جدی به این دارند که اوضاع مالی خود ارتقا بخشند. با توجه به لغو تحریم‌ها فضای مناسب پیش روی این ایرلاین‌ها قرار گرفته که می‌توان با در نظر گرفتن شرایطی مناسب، از آن‌ نهایت استفاده را برد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها