عصر خودرو

کرونا به پالایشگاه‌های نفت رسید

عصر بازار- فهرست پالایشگاههای نفت که در پی شیوع ویروس کرونا و افت کم سابقه تقاضا برای نفت ناچار شده‌اند تولیدشان را کاهش دهند، رو به افزایش است.

کرونا به پالایشگاه‌های نفت رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، قرنطینه سه میلیارد نفر در جهان که معادل 40 درصد از جمعیت جهان هستند، تقاضا برای سوخت را دچار افت شدیدی کرده است.

    بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش بینی کرده که تقاضا برای نفت در هفته جاری 26 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می کند که معادل بیش از یک چهارم  میزان تقاضا در سال 2019 است.

    منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که پالایشگاههای اروپایی در مواجهه با قرنطینه گسترده مردم این منطقه، تولیدشان را تاکنون برای آوریل حداقل 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند و انتظار می رود تولیدشان را کاهش بیشتری دهند. این کاهش علاوه بر کاهش 700 تا 750 هزار بشکه در روز تولید است که پیش از این از سوی پالایشگاههای اروپایی برنامه ریزی شده بود.

    در ترکیه که مصرف کننده بزرگ فرآورده های نفتی مانند سوخت جت و دیزل است، پالایشگاه توپراس میزان فعالیت تاسیسات پالایش خود در ترکیه را به دلیل افت تقاضا برای سوخت، 20 تا 50 درصد کاهش داده است.

    پالایشگاه گرانگ ماوث انگلیس به ظرفیت 200 هزار بشکه در روز دو واحد از سه واحد خود را در دو هفته گذشته تعطیل کرده است. با این حال سخنگوی این پالایشگاه بدون توضیح بیشتر، به رویترز گفت: این محل باز و فعال است.

    پالایشگاهها در ایتالیا، آلمان و اسپانیا تولیدشان را کاهش داده یا به طور کامل تعطیل کرده‌اند.

    در هند که سومین اقتصاد بزرگ آسیا است، شرکت ایندین کورپ و شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور پالایش نفت خام را یک سوم کاهش داده و برای خرید نفت وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند که به آنها اجازه می دهد دریافت نفت قراردادی را به تاخیر بیاندازند.

    جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفری هند تحت قرنطینه سه هفته ای قرار گرفته که بزرگترین قرنطینه در جهان است.

    بر اساس گزارش رویترز، در کانادا، شرکت پالایش نورث آتلانتیک به سهامدارانش اعلام کرد که تولید پالایشگاه "کام بای چنس" به ظرفیت 130 هزار بشکه در روز را به دلیل نگرانی نسبت به ایمنی کارکنان تعطیل می‌کند  که نخستین پالایشگاهی خواهد بود که به دلیل اپیدمی کرونا در آمریکای شمالی فعالیتش را متوقف می‌کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو