عصر خودرو

بازگشت شاخص ارزی از کف ۳ ماهه

کاهش قیمت دلار به مانع خورد

عصر بازار- روز دوشنبه، دلار پس از ۵ کاهش متوالی در مسیر افزایشی قرار گرفت تا از کف قیمتی ۳ ماهه بازگردد.

کاهش قیمت دلار به مانع خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در سومین روز هفته، شاخص بازار ارز با 5 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 570 تومان رسید. به گفته فعالان بازار، افزایش خریدهای معامله‌گران نقدی و آتی عامل اصلی رشد قیمت بود. به اعتقاد حاضران در بازار، معامله‌گران فردایی از ساعات انتهایی روز یکشنبه احساس کردند که دلار به کف قیمتی خود رسیده است و در نتیجه خریدهای خود را افزایش دادند و قیمت آتی بالاتر از نرخ نقدی قرار گرفت.  در گزارش روز گذشته  با اشاره به تحرکات معامله‌گران آتی از احتمال تغییر جهت قیمت دلار در روز دوشنبه خبر داده شده بود.

    در بیستمین روز بهمن‌ماه، برخلاف دلار، سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 6 هزار تومان کاهش به قیمت972 هزار تومان رسید. عامل اصلی افت فلز گرانبهای داخلی تردید معامله‌گران در ارتباط با ادامه روند افزایشی اونس بود. کاهش قیمت اونس در ابتدای روزگذشته موجب افزایش فروش سکه در بازار داخلی شد. برگشت بهای اونس به محدوده هزار و 170 دلاری کمی به بازگشت قیمت کمک کرد؛ ولی سکه معاملات خود را نهایتا با قیمت پایین‌تری نسبت به روز یکشنبه پایان داد.

    در سومین روز هفته، شاخص بازار ارز تا میانه کانال 3 هزار و 500 تومان پایین رفت؛ ولی از همین نقطه حرکت خود به سمت انتهای کانال را آغاز کرد. دوشنبه، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 550 تومان آغاز کرد که کاهشی 15 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه داشت. با وجود این شروع کاهشی، دلار در ادامه روز در مسیر افزایشی قرار گرفت و تا ساعت 3 بعدازظهر به قیمت 3 هزار و 570 تومان رسید؛ رقمی که 5 تومان بالاتر از روز یکشنبه و اولین افزایش این ارز پس از 5 کاهش متوالی بود. به گفته فعالان، معامله‌گران با رسیدن قیمت به میانه کانال 3 هزار و 500 تومان احساس کردند که دلار به کف قیمتی خود رسیده است. به این ترتیب، خریدهای ارزی به‌خصوص در بخش معاملات آتی بالا رفت تا دلار از کف قیمتی 3 ماهه بلند شود. البته تحرکات معامله‌گران آتی از ساعات انتهایی روز یکشنبه آغاز شده بود که در معاملات پشت خطی در برابر نزول دلار به زیرعدد 3هزار و 550 تومان مقاومت کردند.

    افزایش قیمت دلار در روز دوشنبه در حالی صورت گرفت که پس از ساعت 3 بعدازظهر و بعد از تسویه معاملات امروزی بازار بار دیگر با افزایش فروش معامله‌گران مواجه شد؛ اتفاقی که می‌تواند بازار روز سه‌شنبه را تحت‌تاثیر قرار دهد. به‌نظر می‌رسد معامله‌گران پس از اینکه نتوانستند در کانال 3 هزار و 600تومان نوسان‌گیری کنند، نیروی خود را بسیج کرده‌اند که با ایجاد نوسان در کانال 3 هزار و 500 تومان، کسب سود کنند. روز دوشنبه، همسو با دلار، در بازار سکه نیز دامنه نوسان کمی بالاتر از روزهای گذشته بود. در این روز، سکه 2 بار از کانال 970 هزار تومان پایین رفت؛ ولی نهایتا توانست در نزدیکی کف همین کانال به کار خود پایان دهد. نگاه معامله‌گران سکه در روز دوشنبه بیشتر از دلار به اونس بود؛ به‌طوری‌که کاهش مقطعی طلای جهانی، سکه را تا قیمت 965 هزار تومان نیز پایین برد؛ هر چند که در ادامه روز با بازگشت بهای اونس، کمی از کف روزانه بالا آمد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها