عصر خودرو

رییس کل بانک مرکزی:

محدودیتی برای صدور مجوز صرافی‌ها نداریم

عصر بازار- رییس کل بانک مرکزی توضیحاتی را درباره نحوه پیگیری پول‌های کثیف و هزینه‌کرد احتمالی آنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

محدودیتی برای صدور مجوز صرافی‌ها نداریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ولی‌الله سیف در حاشیه نشست تخصصی مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی که عصر امروز دوشنبه 19 بهمن‌ماه در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، درباره‌ی سایت‌های غیرمجازی که در فضای مجازی اقدام به اعلام قیمت ارز یا خرید و فروش آن کرده بودند، گفت:‌ دستورالعملی را از یک سال پیش برای نظارت بر خرید و فروش ارز ابلاغ کردیم و در آن تمامی این موارد در سامانه‌ای به نام سنا در بانک مرکزی راه‌اندازی شد که در آن صرافی‌ها و فروشندگان سکه و ارز قیمت‌های خرید و فروش خود را به شکل آنلاین ثبت کرده و با استفاده از این سامانه قیمت لحظه‌ای ارز به دست می‌آید.

    وی با بیان این‌که محدودیتی برای صدور مجوز صرافی‌ها نداریم اظهار کرد: صرافی‌هایی که با پذیرش ضوابط و اصول درخواست خود را ارائه داده باشند می‌توانند از بانک مرکزی مجوز دریافت کنند.

    رییس کل بانک مرکزی با بیان این که در این حوزه قصد نداریم برخورد کنترل شده و دستوری انجام دهیم، ادامه داد: خوشبختانه ناجا همکاری خوبی در این زمینه با بانک مرکزی داشته و در شناسایی و برخورد با اخلالگران اقدامات خوبی انجام شده است.

    سیف افزود: متخلفان تلاش می‌کنند در قالب معاملات کاغذی و اخلال در بازار اقتصادی به نرخ‌ها جهت دهند که با این افراد برخورد می‌شود.

    وی در پاسخ به این‌ سوال که سایت‌هایی که قیمت را به صورت آنلاین اعلام می‌کنند، اطلاعات خود را از کجا به دست می‌آورند؟ گفت: برخی از این سایت‌ها و صرافی‌ها اطلاعات خود را از سامانه سما می‌گیرند اما برخی دیگر که به شکل غیرمجاز فعالیت می‌کنند که اگر نخواهیم بگوییم قیمت‌هایشان جعلی و دروغین است، می‌توان گفت که قیمت‌ها را از بازار غیر رسمی می‌گیرند که این نرخ‌ها جامعیتی ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها