عصر خودرو

دوشنیه ۱۹ بهمن؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۱۱.۱۹ در بازار برق بورس انرژی ۷۸۲ مگاوات برق به ارزش ۶ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، روند نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نسبتاً متوقف شد و کاهش اندک 0.2 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

     

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می‌شود؛ روند نزولی قیمت در معاملات امروز در محدوده 320,000 ریال متوقف شد و نتوانست به نزول بیشتر ادامه دهد.

    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، مقاومت نیروگاه‌ها در محدوده قیمت‌های روز گذشته مانع از کاهش بیشتر قیمت و نزول به زیر 320,000 ریال شد که همین امر منجر به کاهش حجم و ارزش معاملات شد.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

     

    بررسی روند نماد 13941128 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941128 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت از ابتدای دوره پایدار بوده و در انتهای دوره در محدوده 320,000 ریال به ثبات رسیده است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی نزولی با شیبی ملایم بوده که در انتهای دوره در محدوده 360,000 ریال قرار گرفته است.

    در این نماد تا به امروز 1,166 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 18.11.1394 با 925 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13931128 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها