عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:

اجرای موفق سیاست قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در بورس کالا

عصر بازار- دولت برای حذف واسطه‌های غیرضروری از بازار محصولات کشاورزی باید برنامه مشخص برای عرضه این محصولات در بورس کالا داشته باشد.

اجرای موفق سیاست قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایانا، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: برای عرضه محصولات در بورس کالا نیاز به زمینه‌‌سازی و کمک دولت است در غیر این صورت اگر حمایتی از جانب دولت نباشد نمی‌توان همانند سایر کشورهای دنیا به داشتن بورس محصولات کشاورزی که منافع اصلی را نصیب تولیدکننده و مصرف‌کننده اصلی می‌کند، امیدوار بود. به این ترتیب دولت برای حذف واسطه‌های غیرضروری از بازار محصولات کشاورزی باید برنامه مشخص برای عرضه محصولات در بورس کالا داشته باشد.

    سیدراضی نوری افزود: مجلس در ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی، این اختیار را به دولت داده تا بتواند به غیر از خرید تضمینی از سیاست قیمت تضمینی استفاده کند و این موضوع ابزار جدیدی را برای رسیدن به اهداف مهم در بخش کشاورزی تعیین کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: دولت با اجرای قیمت تضمینی جو کرمانشاه و ذرت خوزستان که امسال با موفقیت در بورس کالای ایران اجرایی شد، به مزیت های بالای بورس در راستای حمایت از کشاورز و همچنین کاهش هزینه‌های خود پی برده و به‌طور حتم از سال آینده بیشتر در مورد بورس محصولات کشاورزی خواهیم شنید.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره عرضه محصولات کشاورزی در بورس و جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی ادامه داد: یکی از راهکارهای کمک به بخش کشاورزی شفاف‌سازی بازار و حمایت از کشاورزان است و برای رسیدن به این اهداف باید از ابزار بورس کالا کمک گرفت.

    نوری تصریح کرد: معمولاً خرید محصولات کشاورزی به‌ویژه خرید تضمینی با مشکلات زیادی روبه‌رو است که دیرکرد دولت در پرداخت مطالبات کشاورزان و کیفیت پایین محصولات از اصلی‌ترین این مشکلات به‌شمار می‌رود که این موارد با توسعه معاملات قیمت تضمینی به کلی برچیده می‌شود.

    وی در پایان تأکید کرد: در سیاست قیمت تضمینی دولت مکلف شده مابه‌التفاوت قیمت خرید تضمینی با نرخ تضمینی را به کشاورز پرداخت کند که این موضوع بهترین روش برای پوشش ریسک کشاورزان محسوب می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو